Skicklig administratör till biståndsenheten i Farsta

Skicklig administratör till biståndsenheten i Farsta

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Farsta stadsdelsområde växer och utvecklas, det byggs nya bostäder och förskolor. Området består av tio stadsdelar av skiftande karaktär med villaområden, tunnelbaneförorter och centrala Farsta med sin höghusbebyggelse. Det är nära till kommunikationer och till naturen samt Farsta centrum med butiker och restauranger. I Farsta bor cirka 60 000 invånare och inom Farsta stadsdelsförvaltning arbetar cirka 1 400 medarbetare.



Arbetsplatsbeskrivning
Biståndsenheten för personer med funktionsnedsättning består av en arbetsgrupp på 20 medarbetare.

15 medarbetare arbetar som biståndshandläggare och vi är uppdelade i en barn- och en vuxengrupp. På enheten arbetar även en administratör, en samordnare för sociala system en koordinator som ger stöd till familjer som har barn med funktionsnedsättningar, en biträdande enhetschef och enhetschef. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av brukarfokus, god stämning, lång erfarenhet, ansvarstagande, generositet och höga ambitioner.  Vi arbetar i fräscha lokaler i Farsta centrum nära till tunnelbana, köpcenter och fina promenadstråk.

Arbetsbeskrivning
I din roll som administratör på biståndsenheten ger du dagligt stöd till chefer och biståndshandläggare. I rollen som administratör kommer störst fokus ligga på att granska och behandla leverantörsfakturor i Agresso, granska underlag i paraplysystemet som är vårt sociala system samt att utföra andra administrativa uppgifter som är förenliga med tjänsten. Du kommer ha löpande kontakt med leverantörer och du ger på ett serviceinriktat sätt bästa tänkbara stöd till enheten och våra samarbetspartners.

Som administratör kan arbetsuppgifter skifta efter behov och exempel på arbetsuppgifter kan vara att skapa fakturor och betalningsunderlag, vara behjälplig med inköp och beställningar, granska underlag för sjuklöner, skapa underlag för prognoser samt utföra andra administrativa uppgifter som är förenliga med tjänsten.

Kvalifikationer
- Erfarenhet av att arbeta med ekonomi och fakturahantering.
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Intresse och sinne för siffror och statistik

För att fungera och trivas i rollen är du uppmärksam och tillmötesgående. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera snabba och noggranna lösningar. Vi söker dig som är ansvarsfull och självgående, som har en god struktur i arbetet och som kan prioritera dina arbetsuppgifter för att möta deadlines.



Övrigt
Farsta stadsdelsförvaltning erbjuder friskvårdsbidrag och friskvårdstid. Vi har flextid samt vinter- och sommartid.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2022-374
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2023
  • Ansök senast: 23 maj 2023

Liknande jobb


21 november 2024