Skicklig administratör till Lunds Universitets Innovations avdelning

Skicklig administratör till Lunds Universitets Innovations avdelning

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 44 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.




LU Innovations uppdrag är att stödja forskare och studenter vid Lunds universitet till kommersiellt och socioekonomiskt nyttiggörande av kunskap och forskning, och därmed bidra till en hållbar tillväxt och samhällsnytta.

Mer specifikt innebär det att vi hjälper forskare och studenter att identifiera potential och möjligheter i forskningsresultat och idéer, coachar projekt framåt och hjälper dem att till exempel identifiera kunder och samarbetspartners, att bygga team och att finansiera innovationsprojekt. Du blir en viktig medspelare i LU Innovation som driver innovationsarbetet vid Lunds universitet.

En av våra medarbetare går nu vidare till nya arbetsuppgifter och vi söker därför en skicklig administratör till avdelningen. Du kommer att ha din arbetsplats på vårt kontor på The Spark, Medicon Village, i Lund.

Beskrivning av arbetsuppgifter

- Personaladministrativa arbetsuppgifter som lönekonteringar, granska reseräkningar, administration av Lucat, vara behjälplig vid rekrytering av personal.
- Hantering av ledigheter, stipendier, arvoden, timlöner, varsel etc.
- Ge support till medarbetarna kring anställningsfrågor, t ex friskvård, semester, tjänstledigheter samt vab.
- Vara behjälplig med administrationen av avdelningens diarieföring av ärenden och arkivering.
- Ekonomiadministration med tyngdpunkt på fakturahantering och ge stöd till medarbetarna vid inköp av varor och tjänster. Vara behjälplig vid upphandlingar.
- Övrigt löpande administrativt arbete som t ex posthantering, lokalbokning, mötesbokningar, övrigt kontorsarbete.

Kravprofil

- Lägst gymnasieutbildning och gedigen praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Goda kunskaper och färdighet inom personaladministration, diarieföring och arkivering, rekryteringsarbete
- God färdighet i att hantera personaladministrativa system och ekonomisystem.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Meriterande

- Arbetserfarenhet från myndighet eller större offentlig organisation.
- Erfarenhet av och kunskap om de administrativa system som Lunds universitet använder är meriterande.
- Erfarenhet av att arbeta med inköp och upphandling i enlighet med Lagen om offentlig upphandling (LOU) är meriterande.
- Tidigare arbete inom näringslivet.

Rollen som administratör är en nyckelfunktion och kräver att du har ett strukturerat arbetssätt. Du har god förmåga att arbeta självständigt och kan ta egna initiativ. Du behöver ha en hög social kompetens och lätt kunna anpassa dig till olika miljöer och kulturer. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter, kan prioritera samt är noggrann och stresstålig. Vi tror också att du är flexibel, lyhörd och lösningsfokuserad. Stort avseende fästs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

Övrigt

Provanställning kan komma att tillämpas.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Sektionen Forskning, samverkan och innovation (FSI) har ett övergripande ansvar för att stödja lärare, forskare och ledning på olika nivåer i frågor som rör forskningsfinansiering, nyttiggörande av forskningsresultat, kommersiellt eller på annat sätt, uppdragsutbildning, studentinnovation och samverkan med det omgivande samhället. FSI består av fem avdelningar med totalt över 100 medarbetare: LU Innovation, Forskningsservice, Samverkan, Uppdragsutbildning och Donatorrelationer. FSI leds av en sektionschef och har en viktig strategisk roll för universitetets utveckling lokalt, nationellt och internationellt.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024