OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund har flera stora projekt på gång och söker nu en stjärna inom administration som vill arbeta brett och vara med och utveckla bolaget!
Fastighetsbolaget bygger socialt hållbara bostäder för hela bostadskarriären. Affärsidén grundas i att de ser att ensamstående föräldrar, familjer med många barn, unga vuxna och pensionärer ofta har en sak gemensamt: de har svårt att hitta ett bra hem. Ett hem som är anpassat efter just deras behov och till en kostnad som gör att man har råd att leva, inte bara råd att överleva. Fastighetsbolaget tillgodoser det behovet genom att bygga hyresrätter med låg hyra och bostadsrätter till rimlig kostnad.
Idag arbetar två personer på företaget. Nu önskar de utöka teamet med en skicklig administratör som kommer arbeta med alltifrån ansökningar till myndigheter, enklare fakturering och bokföring till skrivande och sociala medier. Företaget är i en expansiv fas och planerar en flytt in till stan från Hammarby Sjöstad, det finns möjlighet att jobba både från kontoret och hemifrån. Om du trivs med korta beslutsvägar och när medarbetarna får ha stort inflytande kommer du trivas hos vår kund.
Om tjänsten som administratör
Som administratör är du spindeln i nätet och avlastar administrativt tungt arbete från övriga i bolaget. Exempel på arbetsuppgifter är:
· Vara ett administrativt stöd i den dagliga verksamheten
· Posthantering, mötesbokning och dokumentation
· Bistå i upphandling
· Hantera löpande ansökningar till myndigheter, exempelvis bygglov
· Administration av enklare ekonomiuppgifter, fakturering och bokföring
· Sammanställa data i Excell
· Mail- och telefonhantering
· Skriva och uppdatera texter i Wordpress, exempelvis publicera och skriva nyheter
· Om du vill finns det möjlighet att hantera sociala medier
Vem är det vi söker?
Du trivs med att jobba med administrativa uppgifter. Det viktigaste är att du är pigg och energisk, gillar högt tempo och har förmåga att skapa ordning och lugn i en föränderlig miljö. Rollen handlar till stor del om att ta egna initiativ och sätta upp rutiner för nya delar av verksamheten, vi tror att du är en riktig do-er. Vi söker dig som:
· Har några års erfarenhet från liknande roller
· Har god datorvana och behärskar Office-paketet och Excel
· Har professionella kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
· Är intresserad av fastighetsbranschen
· Gärna har gymnasieexamen inom ekonomi, administration eller likvärdig utbildning
· Gärna har erfarenhet från fastighetsbranschen
· Erfarenhet från Wordpress och sociala medier är meriterande
· Erfarenhet inom juridik är ett plus, men inget krav