Skicklig redovisningsekonom till Princip Redovisning

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Princip Redovisning är en redovisningsbyrå som lägger stor vikt vid den personliga kontakten med kunden. De erbjuder ekonomisk förvaltning för bostadsrättsföreningar och arbetar med årsredovisning, avgifts- och hyresavisering, juridisk rådgivning med mycket mer! Företaget drivs av Jeanette och Ann-Marie, som tillsammans sitter på företagets kontor i Gärdet. De hjälper stora som små föreningar och värdesätter ett personligt och professionellt bemötande. Nu söker de en tredje redovisningsekonom som vill bli en del av företagets framtida utveckling. Hos Princip Redovisning i Gärdet välkomnas du in i ett charmigt kontor. Stämningen är god och här blandas engagemang, höga ambitioner och professionelt bemötande med positiv energi och glimten i ögat. Det här är en arbetsplats för dig som vill vara med och bidra till fortsatta framgångar med hjälp av ditt engagemang och kunskap. Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som är en initiativtagande och engagerad redovisningsekonom på jakt efter din nästa utmaning! Du är en erfaren, flexibel och serviceinriktad person som är trygg i din kunskap och gärna tar för dig. För rollen som redovisningsekonom söker vi dig som har god förståelse och erfarenhet av grunderna i bokföring samt löpande redovisning. Du förstår helheten och känner dig trygg i att arbeta med hela processen från ax till limpa. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:

• Bokföring och registrering av leverantörsfakturor
• Hantera månads- och årsbokslut
• Hantera bankfiler, in- och utbetalningar.
• Skicka avier för inbetalning

Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba med löpande redovisning för flera bolag och föreningar. Du har erfarenhet av bokslut och årsredovisningar. Till en början förväntas du fokusera på bokföring och leverantörsfakturor, för att succésivt få jobba mer med årsbokslut. Målsättningen är att du ska växa in i rollen och ta mer och mer ansvar på sikt. Vi söker därför dig som är på jakt efter en tjänst där du får möjlighet att växa och utvecklas, men på samma gång förväntas bidra och delta aktivt i arbetet. Låter det här som den rätta utmaningen för dig? Då kan du vara den vi söker!

Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som är trygg i din kunskap. Du har en god förståelse för bokföring och löpande redovisning. Vi fäster störst vikt vid att du har den rätta erfarenheten och att du förstår dig på ekonomin från grunden. Ekonomisk utbildning på högskole- och universitetsnivå är meriterande men inte ett krav om din erfarenhet är god nog. Vi ser det som en självklarhet att du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av Fortnox och/eller fastighetsprogrammet Real. Du hanterar svenska flytande, i såväl tal som i skrift. Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper och engagemang.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som redovisningsekonom hos Princip Redovisning söker vi dig som har goda ekonomiska kunskaper i kombination med det rätta engagemanget! Du är en ambitiös person med god arbetsmoral och trygg personlighet. Du har skinn på näsan och trivs i en arbetsmiljö där höga ambitioner blandas med en lättsam och skojfrisk atmosfär emellanåt. Du har en god initiativförmåga som visar sig genom att du gärna bidrar med egna idéer och förslag - du vågar ta för dig och är självgående nog att söka information på egen hand. Vidare är du flexibel, lättlärd och kan hantera såväl höga som låga arbetstoppar utan att tappa fokus. Då det finns en hund på kontoret är det viktigt att du inte är allergiker! Känner du igen dig i beskrivningen? Vill du vara med och utveckla företaget och dig själv samtidigt? Välkommen med din ansökan redan idag och bli en drivande del av ett framgångsrikt och personligt företag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidareanställning/Deltid 75%/Gärdet

Tillträdesdag

Omgående/efter överrenskommelse

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 december 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


26 september 2024

Redovisningsekonom till Agio

25 september 2024

Redovisningsekonom

25 september 2024

Ekonomiassistent

25 september 2024