OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way". Vi söker alltid fler duktiga tekniker till vårt Technical Assistance Center i väst som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?
Din roll på Iver?
I rollen som skiftgående tekniker i team Technical Operations är vårt ansvar att hantera och lösa eskalerade ärenden från vårt Customer Service Center och säkerställa att våra kunder får den IT support de behöver alla tider på dygnet, alla dagar i veckan. Vårt team hanterar ärenden inom samtliga områden så som till exempel Microsoftportföljen, Azure, Citrix, Nätverk och infrastruktur. Det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill specialisera dig inom ett eller flera tekniska områden.
Du älskar kombinationen av att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. Inget problem är för svårt och du drivs av att hitta en lösning vilket du också gör. Du trivs med att stötta dina kollegor i mer komplexa problem och coachar dina medarbetare i deras dagliga arbete. Du kommer arbeta utifrån ett rullande schema med varierande skift.
Tre veckor som tekniker inom Technical Operations:
Vecka 1! Denna vecka arbetar du 8-17, måndag - fredag. En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, logga in systemen och stämmer av med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med att gå igenom ärenden och skapa dig en bild över om helgen inneburit några incidenter och planera för veckans arbeten och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag.
Vecka 2: Denna vecka arbetar du 16-00, torsdag - söndag. Du startar dagen med en avstämning med kollegorna som arbetar dagtid och stämmer av lägesrapport, planerar ärenden för kvällen och förbereder för eventuella planerade patchningsjobb, snapshots eller kanske en diskutökning. Innan du lämnar vid 00 säger du hej till kollegorna som går på nattskiftet och snackar ihop er om eventuella incidenter som ni arbetat med under kvällen och låter nattskiftet ta över.
Vecka 3! Denna vecka arbetar du nattskiftet 23-07, antingen helg eller vardag. Du startar kvällen med att checka in med kollegorna som kört kvällspass och stämmer av läget, och tar ansvar för eventuella incidenter och planerade arbeten. I natt har du som uppdrag att utföra en serverpatchning, tar ansvar för eventuella larm som kan genereras från vårt övervakningssystem och du bemannar telefonin för våra kunder som har avtalat IT-support under natten. Innan du kliver av passet så skapar du en överlämningsrapport till dina kollegor som påbörjar dagspasset.
Varför ska du söka till Iver?
Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som tekniker i vårt team Technical Operations har du tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support, du har goda kunskaper i Windows och Microsofts produkter, en god teknisk förståelse, har en naturlig problemlösningsförmåga och känner dig trygg i att fatta egna beslut och supportera kund med olika IT ärenden.
Vi ser det inte som något hinder att du är tidigt i din karriär utan värdesätter förmågan och viljan utvecklas hos oss. Du brinner för teknik, vill ständigt utvecklas och leverera grym service till dina kunder.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, vi tror att du trivs med att jobba tillsammans med ditt team så väl som självständigt, gillar att coacha och utvecklas tillsammans med dina kollegor och vet att personligt ansvar är förknippat med en god leverans.
Du har god erfarenhet av följande tekniker:
- Windows Server med tillhörande tjänster.
- Office 365 och Active Directory.
- Grundläggande kunskap inom nätverk och infrastruktur.
Meriterande kunskaper:
- Citrix
- Azure
- AD Connect
- SQL
- Powershell
- Linux och MAC os
Placeringsort:
Merparten av teamet sitter i Väst Sverige så vi ser gärna att vårt kontor i Göteborg Alingsås eller Skövde blir din hemvist.
Är du vår nya kollega?
Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Ansök senast: 2022-04-24. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Ibrahim Dia (ibrahim.dia@iver.se) eller Daniel Börjesson (daniel.borjesson@iver.se)
Välkommen till Iver!
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Teir