OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SSP, The Food Travel Experts, är det ledande restaurangföretaget inom resemiljöer. SSP driver restauranger, barer, caféer och butiker på flygplatser, järnvägsstationer, vägkrogar, gallerior, konferenscenter, idrottsarenor samt inom andra trafikplatser. Efter 60 år i branschen har SSP idag över 30 000 medarbetare som tar hand om drygt fem miljoner kunder varje vecka. Företaget har verksamhet på fler än 140 flygplatser och 250 järnvägsstationer samt driver över 2 150 enheter i mer än 30 länder över hela världen. SSP har en bred portfölj av över 200 internationella, lokala och franchisade varumärken. Bland dessa återfinns Upper Crust, Starbucks, Caffè Ritazza, Burger King, M&S Simply Food, Bonne Journée, Pizza Hut, Caviar House & Prunier samt det ledande japanska varumärket Ajisen Ramen, liksom attraktiva koncept som till exempel Montreux Jazz Café i Genève och Bambini Wine Room i Sydney.
Starbucks grundades 1971 i Seattle och har sedan dess jobbat med att på etiskt vis köpa de bästa kaffebönorna som går att finna och rosta dem till perfektion. Inspirationen kommer från Italien som Howard Schultz (nuvarande chairman, president och CEO) besökte 1983. Han fick där visionen om att ta med en del av denna rika kaffekultur hem till USA och skapa 'a third place', en plats mellan hem och jobb där man kan ha en stund för sig själv eller umgås med vänner och familj.
Idag, med över 18 000 kaféer i 62 länder, är Starbucks, världens främsta kafferosteri och återförsäljare av högkvalitetskaffe.
Vi har nu en spännande möjlighet för dig att få vara med och leda ett nytt Starbucks team på Arlanda. Vi söker dig som glad och entusiastisk och älskar kundkontakt. Du behöver vara passionerad över att utveckla människor och trivas bäst när du är med dina medarbetare i driften.
En Skiftledares Ansvarsområden består bland annat av:
Dagliga driften av butiken, planering och utförande av skift
Inspirera och utveckla medarbetare
Följa upp med baristor för att säkerställa att service i världsklass levereras och alla uppgifter blir gjorda
Vara med att skapa och bibehålla vår unika 'Starbucks Experience'
Vara med och skapa bra arbetsmiljö som bidrar till hela teamets förmåga att leverera
Del av personalfrågor som t.ex. bemanning, schemaläggning, utbildning
Delaktig i ansvar för säkerhet, hygien, miljö och hälsa i butiken
Du bör kunna:
Inspirera människor i din närhet; gäster och medarbetare
Brinna för service i världsklass (ständigt överträffa kundens förväntningar)
Trivas med att jobba i drift
Jobba effektivt i högt tempo
Har viss ledarskapserfarenhet och erfarenhet av att arbeta med service
Vara en bra kommunikatör
Älska att vara bland människor och vara utåtriktad
Arbeta mot dagliga uppsatta mål
Intresserad av att utveckla ditt ledarskap
Vara resultatorienterad
Arbeta oregelbundna tider
Kunna svenska och ha mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift
Inom Scandinavian Service Partner arbetar vi aktivt med internrekrytering och för rätt person finns det möjlighet till utveckling inom företaget.
Du är minst 20 år och med anledning av säkerhetsreglerna för arbete på flygplatsen kommer du att genomgå en kontroll, vilket innebär att du inte kan finnas med i straffregistret.
SSP är med i VISITA och har kollektivavtal med HRF.
Kontaktpersoner på detta företaget
Håkan Carlsson
073-688 16 79
Håkan Carlson
073-688 16 79
Helena Ahldén
073-688 15 69
Retail Sales Manager Per Sandwall
073-688 15 04
Facket Unionen
Johan Gustafsson
073-688 16 34
Per Lindblom
Iveta Dugas
Patrik Lindholm
Assi Pasic