OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SkiStar AB (publ) äger och driver skidanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre, Trysil och Hemsedal. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga strategiskt viktiga verksamheter är logiförmedling, skiduthyrning och skidskola.
SkiStar IT söker medarbetare
SkiStars IT-avdelning ansvarar för drift, support och utveckling av samtliga IT-system inom koncernen. Vi är 14 personer som arbetar i en inspirerande och kreativ fjällmiljö.
Vi söker dig som vill jobba på vår IT-support/servicedesk och gärna delar vårt intresse för skidåkning. Dina arbetsuppgifter består främst i system- och användarsupport mot våra interna verksamhetssystem. I arbetet kommer du att ha mycket kontakt med våra användare, men även med externa samarbetspartners.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från support eller servicedeskarbete och har god kunskap i SQL från arbete med databaser. Erfarenhet från ärendehanteringssystem är ett plus. Du kan arbeta både självständigt och i team.
Som person är du noggrann, positiv, ansvarstagande och framförallt älskar du att lösa problem! Har du erfarenhet från arbete inom turism-/hotellnäring och/eller en ekonomisk bakgrund ser vi det som en merit.
Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde 1/9-2008, placeringsort är i Åre eller Sälen, vilket du har möjlighet att påverka själv. Tjänsten innebär periodvis schemalagd arbetstid på kvällar och helger samt jour.