OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Internkonsult
Skulle du vilja vara en del av en unik och samhällsviktig verksamhet? Då har vi tjänsten för dig!
SKL är en medlemsorganisation för kommuner, landsting och regioner. Som arbetsgivar- och intresseorganisation driver vi deras frågor och erbjuder stöd och service. Vårt uppdrag är att ge kommuner och landsting och regioner bättre förutsättningar för lokalt och regionalt självstyre. Målet är att utveckla välfärden.
Avdelningens/sektionens organisation
Internkonsultorganisationen Resurs och Kompetensgruppen (ReKo) är en del av avdelningen för administration. Men uppdragen som internkonsult finns inom hela SKL. Arbetet ger därför möjlighet att lära känna många olika verksamhetsområden och skapar ett stort kontaktnät. Totalt har SKL ca 450 anställda.
Arbetsuppgifter
ReKo består av åtta internkonsulter som arbetar lösningsfokuserat med kundfokus. Gruppen arbetar med både kortare och längre uppdrag för avdelningar, sektioner, särskilda projekt eller SKL:s dotterbolag. Uppgiften är att avlasta och komplettera den ordinarie organisationen. Exempel på arbetsuppgifter är att planera och administrera möten, nätverksaktiviteter och mindre konferenser, skriva minnesanteckningar, göra webbenkäter, powerpointpresentationer och en del fakturahantering. Eftersom arbetet ofta görs i olika system och program har man som internkonsult goda möjligheter att bidra till SKL:s digitala utveckling.
Utbildning, erfarenhet och kunskaper
Du är en person som söker meningsfulla arbetsuppgifter och tycker att det är engagerande med samhällsfrågor. För att bli framgångsrik i rollen som internkonsult ser vi att du är relationsskapande samtidigt som du lockas av omväxling och flexibilitet.
Vi söker dig som har utbildning på minst gymnasienivå och några års erfarenhet av kvalificerat serviceinriktat arbete. Om du tidigare har jobbat med projektadministration är det meriterande. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och vana av att arbeta med olika IT-verktyg.
Som person är du självständig, nyfiken och lösningsorienterad. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och uppdrag och det är viktigt att du känner dig trygg i din roll som konsult. Ditt professionella förhållningssätt i mötet med kund är en nyckelfaktor för att lyckas i rollen.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: SKL
Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Carina Rydström på carina.rydstrom@randstad.se alt. tfn 073-343 41 51. Sista ansökningsdag är 16 augusti men urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan via www.randstad.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström