OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Munkedals kommun ligger i Västra Götalands län ca 11 mil norr om Göteborg och ca 20 mil söder om Oslo. Kommunen finns i en naturskön trakt med såväl fjällnatur som möjligheter till salta bad och fiske. Munkedals kommun har ca 10 200 invånare.
Munkedals kommun ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet.
TILL BEMANNINGS- OCH REKRYTERINGSFÖRETAG OCH TILL DIG SOM ÄR FÖRSÄLJARE:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
ARBETSBESKRIVNING:
Som skoladministratör ingår det i ditt uppdrag att, i samarbete med andra medarbetare, stödja skolverksamheten så att vi skapar de bästa förutsättningarna för det pedagogiska uppdraget. För att lyckas med detta arbete är en effektiv administration som arbetar proaktivt och stödjande viktig. Som skoladministratör kommer du att ingå i ett team med skoladministratörer. Du välkomnas av ett glatt gäng med bred kompetens och god sammanhållning. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med varierande och stimulerande arbetsuppgifter samt kompetensutveckling.
ARBETSUPPGIFTER:
Som skoladministratör utgör du ett nära chefsstöd till skolledaren inom områden som elev-, ekonomi-, personal- och myndighetsadministration. Du tar dagligen emot elever, pedagoger, föräldrar, myndighetspersoner etc som kommer till eller kontaktar skolan i olika ärenden. I arbetet som skoladministratör ingår bland annat:
- Posthantering, diarieföring, arkivering, arbete med ärendehantering kopplat till myndighetsutövning. Detta kan innehålla arbetsuppgifter som framtagning av olika typer av underlag för statistik, förberedelser för utskick av olika slag m.m.
- Elevadministration, bl.a. registrera in- och utskrivningar, betyg och andra elevresultat.
- Placeringar på fritidshem.
- Ekonomiadministration, bl.a. fakturahantering i ekonomisystemet e-Builder.
- Personaladministration, bl.a. förbereda annonser vid rekrytering, skriva anställningsinformation såsom sjuk- och lönehantering i personalsystemet Heroma.
- Vikarieanskaffning
KVALIFIKATIONER:
Vi söker dig med lägst godkänd gymnasieutbildning och/eller en dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete. Uppdraget kräver mycket god datorvana och kunnande i Officepaketet. Du har kunskaper och kan hantera ett eller flera av följande system, pro Capita, Winlas, e-Builder, Nova Schem samt Heroma. Meriterande är tidigare arbete med skoladministration. Du är en person med öppen och flexibel inställning till ditt dagliga arbete och de människor du möter. Du har förståelse av vad ett serviceinriktat arbete innebär och har förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv. Du är strukturerad och ansvarstagande med en väl utvecklad samarbetskompetens. Din kommunikativa förmåga är god och du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet kräver att du kan prioritera och hantera många arbetsuppgifter parallellt. Du kan även hantera känsliga och sekretessbelagda uppgifter.
ÖVRIGT:
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om du tycker om att ta initiativ, har en mycket stark känsla för service och värdesätter att arbeta i team. Då är detta en tjänst för dig. Vi ser fram emot din ansökan.
Arbetstid/varaktighet 80-100 %, tills vidare.
Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef - kost Eva-Karin Janson
0524-18119
Assistent Marie Jakobsson
0524 184 40
Assistent Helen Torén
0524 184 40
Assistent Lena Fransson
0524 18440
Enhetschef Lise-lotte Nicander
0524-18336
Enhetschef Caritha Jacobsson
0524 181 92
Förskolechef Annika Laago
0524 18034
Rektor Charlotta Liljedahl
0524 18245
Enhetschef Åsa Thuresson
+46727335762
Rektor Louise Olsson
0524 18265