Skoladministratör

Skoladministratör

Arbetsbeskrivning

Per Brahegymnasiet

Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje.


Välkommen till oss!

Per Brahegymnasiet är en skola som vilar på en historisk grund och som värnar om sina traditioner men som också är innovativ och nytänkande. Här blandas estetiskt och teoretiskt, olika kulturer och bakgrund och vi tror att olikheterna skapar kreativitet. Skolan ligger centralt i Jönköping med ca 1300 elever och 140 medarbetare. Våra högskoleförberedande utbildningar är EK, ES, HU, IB, NA och SA. Skolan är organiserad i fyra rektorsområden med gemensamma stödfunktioner.

Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas.

Ditt nya jobb
Vi söker nu dig som vill ta plats som skoladministratör tillsammans med våra två erfarna skoladministratörer och stötta skolans personal, elever och vårdnadshavare i frågor rörande bland annat elevregistrering. Tjänsten är en ersättningsrekrytering då en av våra administratörer har bestämt sig för att gå vidare till annat arbete.

Som skoladministratör är du en av tre administratörer som leds av den administrativa chefen.

Som skoladministratör kommer ditt arbete till största delen vara förlagt till elevregistreringen och innefattar i stora drag elev-, betyg- och schemaregistrering samt valhantering och att bistå våra rektorer med elevadministrationen. Del av dagen bemannar du vår reception. Utöver det kan allmän informationsgivning åt elever, lärare och besökande samt diverse övriga sedvanliga administrativa göromål komma att förekomma. Del av dagen bemannar du skolans reception.

Du kommer att sitta med dina två skoladministratörskollegor och arbeta med datorn som främsta arbetsverktyg. Arbetet utförs i huvudsak i MS Office-miljö, främst Word och Excel, samt i de UBF-specifika systemen Tieto Education och Vklass. Känner du att du är extra duktig i Office eller har tidigare erfarenhet av de övriga systemen? Glöm då inte att skriva med det i din ansökan!


Din kompetens
Grundförutsättningen för tjänsten är att du har som lägst en gymnasieexamen samt erfarenhet av administrativt arbete, har du dessutom eftergymnasial utbildning ser vi det som mycket meriterande.

Vidare är det för tjänsten en förutsättning att du har goda datorkunskaper. Har du erfarenhet av att arbeta i de system som finns inom Jönköping kommuns Utbildningsförvaltning är även detta meriterande. Likaså är det meriterande, men inget krav, om du har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med varierande datamängder, statistikframtagning eller administrativt arbete inom utbildningsväsendet.

Som person har du ett starkt eget driv och är ansvarstagande i din roll. Eftersom arbetsdagen kommer ha varierande arbetsuppgifter ställs det krav på dig att vara flexibel och öppen för att ta dig an nya utmaningar. Samarbete kommer naturligt för dig och du ser det som en självklarhet att vara en lagspelare gentemot dina kollegor. Under vissa perioder kommer du behöva arbeta under tidspress därför är det viktigt att du är effektiv i ditt arbetssätt utan att göra avkall på kvaliteten.

Då denna tjänst kräver att du har förmågan att skapa goda relationer med myndigheter, arbetskollegor och rektorer samt elever och deras vårdnadshavare kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/) och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Vi önskar även att du uppger minst två referenser.

Observera att intervjuer kan komma att ske innan dess att sista ansökningsdatum löpt ut, tveka därför inte med att inkomma med din ansökan snarast!

Upplysningar
Administrationschef, Britt-Marie Brobeck tel. 036-10 54 75
HR-konsult, Irma Cavka, tel. 036-10 62 08
Fackliga företrädare (https://www.jonkoping.se/fackligaubf)(extern länk)

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2020
  • Ansök senast: 5 januari 2021

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


20 november 2024

Tentamenssamordnare SLU

Tentamenssamordnare SLU

20 november 2024

Administratör

7 november 2024

IB-koordinatör

IB-koordinatör

6 november 2024