OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I ThorenGruppens verksamhet ingår bl a ThorenBusiness School och Yrkesgymnasiet. På ThorenGruppen AB har vi ett motto: mod, kraft och passion. Mod att våga ta fram och satsa på nya idéer. Kraft att omvandla idéerna till handling. Passion och hjärta präglar arbetet, vår inställning och allt vi gör. Våra anställda är därför modiga, kraftfulla och passionerade individer som coachar och stöttar varandra och nu behöver vi en till sådan medarbetare.
Nu söker vi en engagerad, initiativrik, lösningsinriktad, positiv och strukturerad skoladministratör som trivs att vara i centrum och tycker om att jobba med ungdomar.
För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du tycker att det är intressant att träffa olika typer av individer och att du trivs med en flexibel arbetssituation. Självklart har du en positiv elevsyn och ett genuint intresse av arbete med ungdomar. Som person är du kreativ och lösningsfokuserad och har en god förmåga att föra strukturerade och motiverande samtal med eleverna.
Önskvärda kunskaper, erfarenheter och personliga egenskaper:
Vetskap om hur man på ett bra sätt kommunicerar med och informerar människor via telefon, dator och direkta möten då det är du som är spindeln i nätet och arbetar direkt mot rektor, lärare, övrig personal, samt föräldrar.
Goda kunskaper i MS Office.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter för en skoladministratör såsom elevregistrering, betygshantering, extern och intern information, sjukanmälan, felanmälan, beställningar, CSN-rapportering, uppdatering/ registrering i olika databaser, fakturahantering, schemaläggning mm.
God svenska i tal och skrift. Baskunskaper i engelska.
God samarbetsförmåga, noggrann, ordningsam, strukturerad, självgående, kreativ och sist men inte minst ett vänligt och förtroendeingivande bemötande.
Tjänsten skall tillsättas 20140210
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Margareta Axtelius
072-2231065
APL-ansvarig Ann-Madelene Johansson
0704-410 174
Maria Eriksson, rektor
072-2231065