OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Barn- och utbildningsförvaltningen i Bollnäs kommun ansvarar för förskola, förskoleklass, fritidshem, grundskola och grundsärskola. I dagsläget ansvarar vi för totalt 17 kommunala förskolor och 9 grundskolor.
Våra värdeord är: Modiga, Medskapande, Förtroende och Professionell. För oss är det därför av vikt att du som medarbetare har en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.
Vi ser fram emot att ha med just dig på vår resa för att säkerställa ett jämställt samhälle präglat av trygghet, demokratiska värderingar, mångfald, upplevelser och framtidstro. Välkommen till oss – och välkommen med din ansökan!
Beskrivning
Barn- och utbildningsförvaltningen söker en skoladministratör, med placering på en av Bollnäs kommuns grundskolor.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning med omfattning 100%. Tillträde sker 3 april eller efter överenskommelse.
I denna rekryteringsprocess kommer vi att använda oss av ett löpande urval, vilket innebär att intervjuer kan komma att ske innan sista ansökningsdag - så skicka in din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
Som skoladministratör kommer du att arbeta som administratör för förskola, fritidshem och skola. Ditt arbete sker i nära samarbete med rektorer som deras administrativa ledningsstöd. Du sköter lönehantering, anställningsavtal och andra personaladministrativa uppgifter med systemet Heroma som hjälp.
Barn och elevadministration sköts via Skolplatsen där dina uppgifter b.la. innebär att sköta registrering av fritidshemsplaceringar och elevadministration samt betygshantering. Övriga förekommande administrativa uppgifter inkluderar t.ex. diarieföring i vårt ärendehanteringssystem Ciceron, posthantering och myndighetskontakter m.m.
Vidare kommer du att hantera fakturor och vara ett stöd i budgetarbete samt vid ekonomiska uppföljningar. Som skoladministratör innehar du en viktig servicefunktion på arbetsplatsen och behöver vara beredd på att kunna utföra många olika arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst 3-årig gymnasieutbildning med inriktning mot t.ex. ekonomi, handel och administration, eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande om du har relevant högskoleutbildning, med inriktning ekonomi/HR alternativt handel/administration. Du måste ha mycket goda allmänna IT-kunskaper samt behärska Word och Excel.
Erfarenhet från arbete i Heroma och Skolplatsen är extra meriterande. Kunskap och erfarenhet om arbete i offentlig förvaltning är också meriterande, samt om du har tidigare erfarenhet av uppdraget som skoladministratör eller likartat. Då vi arbetar för att digitalisera våra processer är det viktigt att du är positivt inställd till förändring och nya arbetssätt, arbetsuppgifter och metoder. Kunskap om t.ex. GDPR och datasäkerhet är viktiga delar i din profil. Körkort klass B är också meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Som person ser vi att du har stor flexibilitet och förmågan att ta eget initiativ. Du är lyhörd och har förmågan att planera och se vad som behöver göras. Du har både intern och extern kontaktyta och ska kunna vara ”ansiktet utåt” i kommunikation med olika aktörer.
Om Bollnäs kommun
Vi anställda på Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop.
Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!