Arbetsbeskrivning
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.
Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.
Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.
Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning
ARBETSUPPGIFTER
Kärraskolan är en F-9-skola med anpassad grundskolan och fritidshem, som är belägen i centrala Kärra. Hos oss går ca 820 elever i åldrarna 6-16 år. Vår målsättning är att Kärraskolan ska vara en skola där elever, personal och föräldrar trivs och har ett gemensamt ansvar för att skapa goda förutsättningar för lärande.
Nu söker vi ytterligare en skoladministratör för att förstärka vår administration. I tjänsten ingår sedvanliga administratörsuppgifter, vikarieanskaffning, inköp och fakturahantering etc. Arbetsuppgifter inom IKT kommer även att ingå. Arbetstid dagtid från 06.00 vissa dagar.
Du kommer att ha ett mycket nära samarbete med skolans skoladministratör, intendent, biträdande rektorer och rektor. I rollen ingår också ansvar för övergripande kontorsuppgifter så som ärendehantering, arkivvård och utlämnande av allmän handling. Skoladministratören har även hand om expeditionsarbete vilket innebär kontakt med besökare, elever, föräldrar och myndighetspersoner.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten har du som söker en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande. Tidigare dokumenterad erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete är krav för tjänsten. Intresse för IT och IKT är meriterande.
Vidareutbildning inom administration är meriterade, likaså om du arbetat i Göteborgs Stads ekonomi- och personalsystem såsom Personec, Proceedo, TimeCare och IST. Ytterligare krav för tjänsten är att du har goda kunskaper i Office-paketet.
För att trivas i rollen som administratör krävs att du tar eget ansvar och känner dig trygg med att självständigt utföra arbetsuppgifter samt egna arbetsprocesser. Du arbetar strukturerat och har förmågan att hålla många processer igång samtidigt som du snabbt kan överblicka och prioritera mellan flertalet arbetsuppgifter.
Då du kommer att möta många olika människor varje dag behöver du vara relationsskapande, lyhörd och serviceinriktad. Har du dessutom förmåga att snabbt sätta dig in i nya IT-system och har god datorvana.
Varmt välkommen med din ansökan!
Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl.
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.