OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sandgärdskolan är en skola för årskurs 7-9 med god gemenskap och goda studieresultat. Våra elever är motiverade och vill utvecklas. Vi söker dig som vill hjälpa dem lyckas. Vår skola är fem/sexparallellig och har för närvarande ca 430 elever.
Det du kan förvänta dig av Sandgärdskolan är en arbetsplats med positiv atmosfär, att vi arbetar tillsammans utifrån aktuell pedagogisk forskning och mycket digitalt.
Vi har ett positivt, tryggt och tillåtande klimat.
Som skoladministratör är du en del av navet i verksamheten och har i huvudsak uppdrag att serva vårdnadshavare, elever, personal samt besökare. Du är främst ett stöd till skolledningen och har ansvar för den övergripande administrationen. Som administratör arbetar du självständigt och i team med stort ansvar. Dina arbetsuppgifter innebär också att delta i skolans utveckling där du skapar effektiv logistik och flöden i verksamheten. I expeditionsarbetet har du nära kontakt med elever och personal som har frågor och du tar emot sjukanmälningar. Vi sätter stort värde på ditt engagemang och din kompetens. Du gillar att vara spindeln i nätet och ha många kontakter, samt att möta unga och vuxna med olika bakgrund och förutsättningar. Tjänsten innebär ett nära samarbete med skolans ledning.
Exempel på huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hantera administrativa digitala system inom ekonomi, personal och elever
- Stöd till skolledning vid tjänsteplanering och schemaläggning, budget
- Löpande uppdatering av arbetstidsschema , lönehantering och arbetstidshantering
- Rapportering av statistik till myndigheter
- Hantera bokningar, beställningar och vikarieanskaffning
- Administrera betyg och underlag
Vi söker dig som:
- har högskoleutbildning med inriktning mot administration, personal eller offentlig förvaltning.
- har erfarenhet av administrativt arbete i skolan eller annan verksamhet där du arbetat med lönehantering, personal- och elevregister, samt betygshantering.
- uttrycker dig väl i tal och skrift och visar goda administrativa egenskaper.
- arbetar självständigt, tar egna initiativ och prioriterar arbetsuppgifter
- har god samarbetsförmåga och skapar trygghet.
- har förmåga att skapa kontakter och bygga relationer.
- kan stå bakom tanken att elevens framgång är skolans ansvar.
Det är meriterande om du har erfarenhet av digitala system såsom Heroma, Extens, Agresso, Skola 24, Timecare Pool, Pingpong.
Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.