OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!
Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet.
Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!
ARBETSUPPGIFTER
Säteriskolan söker dig som tillsammans med övriga pedagoger, elevhälsans professioner och i samverkan med skolledning och övrig skolpersonal vill bygga en verksamhet som skapar hållbara och effektiva sätt att forma skolans lärmiljöer för att tillgängliggöra dem och ge alla elever möjlighet att utvecklas så långt som möjligt.
Som skoladministratör är du rektors stöd i skolans administrativa arbete. Din roll är central på skolan och viktig för att det löpande arbetet håller hög kvalitet och går smidigt. Du som söker har dokumenterad förmåga att arbeta strukturerat och du har förmåga att prioritera arbetsuppgifter och vara flexibel och noggrann. Du har god förmåga att arbeta självständigt efter uppdrag och efter skolans mål och vision. Du har god samarbetsförmåga och har goda tankar och idéer kring vad god service innebär.
Du har god datorvana och god adaptiv förmåga till att anamma nya IT-system. Du har god förmåga att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt. En stor del av dina arbetsuppgifter innebär att bereda behovet av vikarier innan skoldagen börjar. Periodvis kan detta innebära utmaningar vad gäller arbetsbelastning och tidspress då verksamheten är beroende av hög personalnärvaro.
Du kommer även handha viss kommunikation, elektronisk fakturahantering, lönerapportering, inköp, posthantering, telefonservice och allmänna kontorsgöromål. Du administrerar och är kontaktperson vid serviceärenden av elevernas digitala verktyg. Du sammanställer olika enkäter, undersökningar och rapporter på uppdrag av rektor. Beställningar, nyckel- och larmhantering ingår också i arbetsuppgifterna
KVALIFIKATIONER
Du som söker har;
Eftergymnasial utbildning med inriktning administration eller tidigare erfarenhet av administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Erfarenhet från skola krävs.
Meriterande är erfarenhet av Teams, Office365, skola24 med Nova Software och programmet Novaschem.
Som person är du engagerad och ansvarsfull med en positiv inställning. Du är flexibel inför alla vardagliga men också långsiktiga förändringar. Du har god samarbetsförmåga och söker aktivt samarbeten. Du har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever och kollegor. Du är tydlig och noggrann i ditt uppdrag och har förmågan att skapa en god arbetsmiljö som präglas av trygghet, ansvar och respekt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Omfattning: deltid 70-80 %
Tjänsten blir vakant under förutsättning att de inte tas i anspråk för övertalighet.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten viavårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.