OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Utbildnings- och jobbcenter
Vi söker dig som drivs av att få ta stort eget ansvar och möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Är du en person som ser förändring som en möjlighet att komma framåt och anpassar dig enkelt till nya förutsättningar? Då tycker vi att du ska ta chansen att bli vår nästa skoladministratör!
På utbildnings och jobbcenter Boländerna arbetar mer än 100 medarbetare från förvaltningen och här får mer än 1400 vuxenstuderande sin utbildning varje dag. Vi jobbar för att möta de enskilda individernas och arbetsmarknadens behov.
Hos oss finns: svenskundervisning för invandrare (SFI), grundläggande och gymnasial komvux, samhällsorientering (SO), vård- och omsorgsutbildning, barn- och fritidsutbildning, kockutbildning, trädgårdsutbildning samt operatörsutbildning inom läkemedelsindustrin. Vi har också lärvux och ett lärcentrum.
Ditt uppdrag
Att arbeta som skoladministratör på utbildnings- och jobbcenter innebär i första hand att arbeta i skolans expedition, utföra elevadministrativt arbete såsom elevregistrering, frånvarorapportering och betygshantering. Dessutom kommer du att ge administrativt stöd till skolledningen, ha daglig kontakt med andra medarbetare och elever. Du kommer även att göra vissa beställningar.
Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning om minst tre år. Vi ser gärna att du har vidareutbildning inom administration. Har du erfarenhet av arbete som skoladministratör ses det som meriterande. Du behärskar det svenska språket obehindrat i både tal och skrift. Utöver detta behöver du goda dator- och systemkunskaper. Det är en fördel om du har kunskaper administrativa system som exempelvis Procapita, Visma eller Heroma.
Du har förmågan att snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du lyssnar aktivt på andra och anpassar dig till situationen och mottagaren. Vidare är du en person som samarbetar bra med andra människor. Du levererar god service och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Jesper Hedin, enhetsrektor, 018-727 22 22.
Facklig företrädare: Vision, Anna Modin, 018-727 21 16.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar vi med arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, vuxenutbildning, konsumentfrågor och introduktion av nyanlända. Målet är att alla ska erbjudas möjlighet till egen försörjning. Därför arbetar vi nära näringslivet och arbetslivets parter för att öka möjligheten för personer att etablera sig på arbetsmarknaden.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43