OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lysekil har ett naturskönt läge vid Gullmarsfjorden på västkusten. Kommunen med ca 15 000 invånare, har ett väl utvecklat näringsliv, god kommunal service samt fantastiska rekreationsmöjligheter.
Vi kan erbjuda stimulerande arbetsuppgifter i en spännande miljö som präglas av framtidstro.
"Lysekils kommun skall vara ett levande samhälle året runt och präglas av positiva människor som inspirerar varandra till nya idéer, visar tolerans och känner framtidstro.”
Beskrivning
Mariedalsområdet omfattar Mariedalsskolan och Bergs skola.
Mariedalsskolan är en grundskola för årskurs F-6 och Bergs skola är en grundskola för årskurs F-3. Mariedalsområdet växer hela tiden varpå elevantalet ökar år från år. Läsåret 2016-17 är vi ca 400 elever inom området samt drygt 50 personal.
Skolan är organiserad i en arbetslagsorganisation samt i en utvecklingsorganisation. Det pågår hela tiden utvecklingsarbeten som skall bidra till bl.a. förbättrade skolresultat, ökad samplanering mellan personal etc. Det råder en stor vi-känsla på skolan vilket leder till stor hjälpsamhet. Stort samarbete finns mellan olika yrkeskategorier.
Arbetsuppgifter
Som skolassistent/administratör är du skolans ansikte utåt. Du är också den person som ger service inom verksamheten. Dina arbetsuppgifter är mycket varierande. Du arbetar i olika ekonomiska system, personaladministrationssystem och andra it baserade system. Du hanterar betygsättning, rapportering till SCB samt andra institut och organisationer. Du skriver utvärderingar, skriver ut beslut och protokoll. Du är vikarieanskaffare för frånvarande personal samt skolans kontakt till löneavdelningen. Du ansvarar för inköp, fakturering av fakturor samt viss budgetuppföljning.
Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning eller motsvarande utbildning. Du har arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av arbete med juridik och ekonomi är meriterande. Du är lösningsfokuserad och har en serviceinriktad personlighet. Du är stresstålig och hanterar att bli avbruten i ditt arbete genom att ha s.k. ÖPPEN DÖRR. Du är flexibel och kan arbeta självständigt, ta egna initiativ i enlighet med uppdraget. Du har lätt för att samarbeta och ta eget ansvar.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Villkor
Tjänsten är tillsvidare. Omfattning 60% vilket kan öka efter behov.
Det finns möjlighet att vikariera inom verksamheten.
Referenser medtages till en eventuell intervju
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ola Ingevaldsson /tf kommunchef
0523-613 102
Kent Olsson/ ordf. utbildningsnämnden
070-200 30 73
Åse Andrén Gustafsson
0523 613282
Agneta Eriksson rektor
0523-613 255, 076-842 98 93
Märta Kvarneberg biträdande rektor
072 145 71 23
Ann-Charlotte Mellgren Sernemo, rektor
0523-613274
Hendrik Mattsson, biträdande rektor
0523-613240
Ihrén Coleman
0523-613 000
Ihren Coleman
0523-61 30 00
Ihren Coleman
0523-61 30 00 vxl