OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolfastigheter i Stockholm AB (SISAB) är ett kommunalt bolag som äger och förvaltar merparten av Stockholms förskolor, grundskolor och gymnasieskolor. Vår målsättning är att erbjuda sunda, trevliga och ändamålsenliga utbildningsmiljöer. SISAB har 590 förskolor, grundskolor och gymnasier i Stockholm, från Kista i norr till Farsta i söder. Totalt äger och förvaltar vi 1,8 miljoner kvadratmeter, där mer än hundratusen människor vistas dagligen. Det skulle behövas 106 hötorgshus för att rymma alla våra skolor. Förutom drift och underhåll av fastigheterna arbetar vi med omfattande om- och tillbyggnationer samt vissa nybyggnationer. Största delen av våra fastigheter hyrs av Stockholms stad. Cirka 16 % hyrs ut för andra ändamål, bl.a. till friskolor, bostäder, parkeringsgarage och kommersiella lokaler.
Vill du vara med och skapa våra barns framtida skol- och förskolemiljöer? Som upphandlare hos oss blir du spindeln i nätet när vi ska göra de bästa affärerna i syfte att uppnå vår vision – Att vara den bästa utbildningsvärden. Organisatoriskt tillhör du upphandlingsenheten och rapporterar till enhetschefen för upphandling. Upphandlingsenheten ansvarar för upphandling av samtliga enskilda entreprenad- och tjänsteavtal som kan variera från ett par hundra tusen kronor till ca 300 mkr. Enheten består idag av 8 medarbetare.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten innebär att du självständigt genomför upphandlingar där tonvikten ligger på entreprenad- och tjänsteupphandlingar. Du upphandlar ramavtal och förvaltar framtagna ramavtal genom såväl kontakter med entreprenörer och konsulter som genom interna tvärgrupper. Tillsammans med kollegorna på upphandlingsenheten informerar och utbildar ni kontinuerligt övriga organisationen i frågor rörande upphandling, entreprenadjuridik och beställning mot ramavtal. Upphandlingsenheten på SISAB strävar efter ständig förbättring och arbetar fortlöpande med utveckling av befintliga utvärderingsmodeller och arbetsrutiner.
Vem är du?
Befattningen som upphandlare hos oss kräver att du har flera års erfarenhet av arbete med inköp av konsulter och entreprenörer i någon form, företrädesvis inom bygg- och fastighetsbranschen. Du har erfarenhet av och känner dig bekväm med att självständigt upphandla och upprätta avtal med de allmänna bestämmelser som finns i byggbranschen (AB, ABT, ABFF och ABK). Vi ser gärna att du har akademisk utbildning men det är inget absolut krav.
Som person är du drivande och arbetar strukturerat och metodiskt. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt, ett stort engagemang och stark vilja att bidra till utveckling. Samarbetsförmåga liksom talang för att skapa goda relationer och nätverk blir avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Du har gott omdöme och förmåga att bedriva upphandlingsarbetet med hög grad av integritet.
Vad kan SISAB erbjuda dig?
På SISAB får du anställning i ett stabilt och modernt bolag som befinner sig i en expansiv fas där utbyggnad av skolor och förskolor sker i en takt som anpassas till att vår stad växer. Hos oss får du möjlighet att arbeta långsiktigt med fastigheter i ett företag med tydlig vision. SISAB strävar efter hållbarhet både avseende verksamheten och medarbetarna. Rollen som upphandlare är bred och omväxlande, du arbetar nära våra projektledare och får en unik insyn i den operativa verksamheten.
Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar SISAB med Experis. Tjänsten söker du via "Ansök nu"-knappen. Urvalsprocessen sker löpande och därför är det viktigt att du skickar in din ansökan så snarast. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Magnusson, telefon 08-436 28 47.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Rocafort Svensson
Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645