OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjustskolan
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Den kommunala vuxenutbildningen omfattar tre verksamheter: komvux, utbildning i Svenska för invandrare och Särskild utbildning för vuxna. Verksamheten omfattar ca 550 elever och bedrivs främst i Tjustskolan, i centrala Västervik. Vi arbetar utifrån ett individ-, kvalitets- och samhällsperspektiv. Inom alla verksamheter arbetar vi med nationella kursplaner. Vår arbetsmiljö kännetecknas av engagemang, glädje, delaktighet och ”högt i tak”. Arbetet innebär många kontakter med personer från andra kulturer.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en skolledarassistent med placering på Tjustskolan där alla tre verksamheterna finns. Du kommer bland annat att arbeta med inrapportering av statistik, betygshantering, elev- och personaladministration, ekonomihantering, viss marknadsföring och uppföljningar. Du kommer att vara en av våra skolledarassistenter som är navet i de tre verksamheterna. Du kommer även att delta i interna och externa möten avseende administrativa frågor och uppföljningar.
Din kompetens
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande inom områdena administration och ekonomi. Du ska kunna strukturera ditt arbete och kunna arbeta självständigt. Du ska ha ett flexibelt och lösningsinriktat förhållningssätt, vara noggrann, stresstålig, flerårig erfarenhet av administrativa uppgifter, serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga. Mycket god datavana är ett krav och erfarenhet från Office-programmen, Extens, Economa, Personec, samt vana att administrera webb och sociala medier är meriterande.
Skolledarassistenten är en central roll för verksamheterna och därför lägger vi stor vikt vid både erfarenhet och personlig lämplighet.