OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolplus AB utvecklar digitala läromedel för grundskolan, upp till årskurs 6. Vårt motto är ”Lärande med glädje” vilket tar sig uttryck i t.ex. roliga kunskapsspel, smarta lärarverktyg och utskriftsmaterial. Allt ingår i vår webbplats skolplus.se som säljs som en prenumerationstjänst till skolor och privatpersoner. Vi har idag drygt 80% av Sveriges grundskolor som kunder, vilket gör oss till en av de mest spridda webbtjänsterna för svenska skolan. Det vi skapar används och gör skillnad för undervisningen ute i skolorna. Kontoret ligger i centrala Eskilstuna och består idag av sex medarbetare. Tack vare den mindre arbetsgruppen har du som anställd stora möjligheter att vara med och påverka det dagliga arbetet.
Arbetsbeskrivning:
För att bygga vidare på framgångarna och ständigt förbättra användarupplevelsen på vår webbplats, skolplus.se, letar vi nu efter en passionerad och erfaren webbutvecklare. I rollen som webbutvecklare hos Skolplus kommer du att arbeta med både frontend- och backendutveckling, vilket ger dig en mångsidig och stimulerande arbetsmiljö.
Ditt ansvarsområde kommer att innefatta att arbeta nära vårt dedikerade team för att implementera och utveckla nya funktioner samt förbättra den befintliga funktionaliteten på webbplatsen. Du kommer att spela en central roll för att säkerställa att Skolplus.se förblir tekniskt robust och samtidigt bibehåller en hög grad av användarvänlighet.
Vi ser också möjligheter för dig att bidra till den pedagogiska aspekten av plattformen genom att skapa och integrera digitala övningar och lärspel. Detta ger dig chansen att vara med och forma en innovativ lärandemiljö och göra skillnad för både lärare och elever.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av webbutveckling med fokus på PHP, MySQL, Javascript, HTML och CSS.
Förmågan att arbeta självständigt och i team.
Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet.
Goda problemlösningsförmågor och förmåga att snabbt anpassa dig till nya teknologier.