OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dibber är en del av en utbildningskoncern som driver förskolor och skolor på flera ställen i världen utan vinstintresse. Dibber arbetar för att utveckla och driva de bästa förskolorna och skolorna, där barn känner sig värdefulla, föräldrarna upplever trygghet och medarbetarna får alla förutsättningar för att göra ett bra jobb. Dibbers vision är att vi vill få "världens viktigaste värden att växa", alltså våra barn och elever.
På sikt vill Dibber bli den ledande aktören i Europa och pågående etablering i Sverige är en del av den visionen. I Sverige är Dibber en koncern som bedriver ca 80 förskolor och skolor i ca 20 bolag.
Vill du vara med och utveckla vår centrala elevhälsa och hitta nya sätt att bidra till det hälsofrämjande och förebyggande arbetet? Kroka arm med oss och låt oss bygga en modern och främjande elevhälsa – vi lovar att det kommer bli kul!
Då vår centrala elevhälsa är under uppbyggnad ges du möjligheter att påverka rutiner, arbetssätt, uppdrag, etc. Tillsammans ska vi arbeta för att alla elever ska ges den bästa möjliga utbildningen och få möjligheter att utveckla sin unika egenart. Du får en viktig roll i att driva arbetet med elevsyn och värdegrund på våra skolor.
Du kommer ha Dibbers elevhälsochef (som är psykolog) som närmaste chef och arbeta på uppdrag av våra rektorer. Du kommer till en organisation med korta beslutsvägar där elevhälsa har en central roll.
Inom Dibber sätter vi relationen främst. Det relationsstärkande och främjande arbetet har därmed en oerhört viktig plats i våra verksamheter. Under vårterminen genomgår därför samtlig personal inom Dibbers skolor en utbildning i psykisk ohälsa och grundläggande samtalsmetodik i syfte att ge eleverna tillgång till många vuxna och samtidigt se till att fler viktiga samtal äger rum. Här behövs din psykologiska kompetens för att fortsätta utveckla det arbetet.
Arbetsuppgifter
Arbetet utförs på våra skolor i Stockholm.
Arbetsuppgifter i urval
.I alla aspekter av arbetet ligger fokus på det främjande och förebyggande perspektivet.
.Aktivt bidra till utveckling av det främjande och förebyggande arbetet
.Handledning av personal samt konsultation
.Stöd till personal och rektorer kring elevhälsoarbetet
.Regelbundet delta i skolornas EHT
.Samverka med övriga EHT-professioner för att nå ut med kunskap och kompetens
.Utveckla metoder för att bidra till att främja psykisk hälsa
.Kognitiva utvecklingsbedömningar vid frågeställning IF.
.Nätverka med externa lokala aktörer så som BUP, Kommun, Ungdomsmottagningar, etc.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad psykolog med erfarenhet av att arbeta inom skola.
Personliga egenskaper
.Du har en pragmatisk inställning och fokuserar på att hitta det bästa sättet att nå fram med din kompetens
.Du utgår alltid från elevens bästa
.Du arbetar självständigt men värdesätter samarbete
.Du är skicklig i att bygga förtroendefulla relationer
.Du gillar att ha koll på ny forskning och beprövad erfarenhet
.Du bör ha erfarenhet av att utföra kognitiva utvecklingsbedömningar
.Har du erfarenhet av arbete med särskola är det meriterande
Kontaktinformation
Arild Werling, Elevhälsochef
Arbetsplats
Stupvägen 1
191 42 Sollentuna