Skolsekreterare/Administratör Karlbergs skola 100%

Skolsekreterare/Administratör Karlbergs skola 100%

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Karlbergs skola är en F-3 skola på Norrmalm i centrala Stockholm med ca 200 elever.

Vi söker en Administratör som vill vara spindeln i nätet och driva Karlbergs skola tillsammans med övrig skolledning.
Vår skola är belägen på flera olika adresser och våra klassrum/lokaler är inhyrda i olika bostadsrättsföreningar med olika förvaltare.
Vi förbereder våra elever för framtiden - vi arbetar aktivt med digitala verktyg i alla klassrum. Vi arbetar systematiskt för att alla lärare ska bli AppleTeachers. Vi har fokus på framtidens skola och lärande.
Under de senaste åren har vi arbetat aktivt med inkluderande undervisning och tillgänglighet och därmed anpassat våra lärmiljöer.
På Karlbergs skola lär vi oss av och med varandra genom att vi deltar i fortbildningar samt projekt via Erasmus.

Lägg till länk till skolan. https://grundskola.stockholm/hitta-grundskola/grundskola/karlbergs-skola-f-3/

Arbetsbeskrivning
Då vi är en liten skola är administratören inblandad i de flesta dagliga frågorna. Som administratör är du ett stöd till rektor och biträdande rektor. I det dagliga övergripande arbetet ansvarar du för att driva ekonomi/budget, lokaler, IT och övrig administrativa processer.
Du bidrar med din kompetens i genomförandet av verksamhetsanalyser, ekonomistyrning och andra styrsystems utformning samt vid effektiviseringar av verksamheten.

Utöver ovanstående arbetsuppgifter kommer du i rollen som administratör bland annat under ledning av rektor arbeta med:
- Budget-, ekonomiska uppföljnings- och planeringsprocessen samt för processen kring upphandling
- Stöd avseende elev-, personal- och ekonomiadministration till skolan i syfte att avlasta kärnverksamheten
- Övergripande ansvar för IT och IT-samordning/administration
- Övergripande ansvar för Skolplattformen
- Övergripande administrativt ansvar för skolans lokaler
- Arbetsmiljöarbete som du driver, utvecklar och följer upp
- Schemaläggning i Novaschem
- Vikarieanskaffning
- Diariehantering
- Förskoleklassintaget och kontinuerligt elevintag under året.
- Administration/uppföljning av skolpliktsbevakning och Frånvarosystemet ULF
- Övrig administration tex. enkäter, undersökningar, rapporter, scheman som ska distribueras ut till vårdnadshavare och personal löpande under året enligt vårt systematiska kvalitetsarbete.

Vi söker dig som är ansvarstagande, självständig och som vill vara med och driva utveckling och förändringsprocesser på skolan tillsammans med skolledningen. Vi söker dig som är trygg i din egen kompetens, har en positiv och utåtriktad inställning och är bra på att skapa relationer och kommunicera såväl internt som externt. Du arbetar proaktivt för att möjliggöra förbättringar och förändring i rätt riktning.
Du behöver kunna tänka strategiskt, ha en bra problemlösande förmåga och vara kvalitetsmedveten. Som person är du initiativtagande och har intresse för ledarskap.

Kvalifikationer
Högskoleexamen från ekonomi och/eller personalvetarutbildning eller utbildning som anses vara motsvarande.

Kunskaper i ekonomisystemet Agresso, och Stockholms skolplattform är meriterande.
Vi arbetar även i LISA, BER, KOLL, Winlas, Novaschem, Chemsoft osv.
Du behöver trivas i en miljö med barn och ha ett intresse för frågor som rör elevers lärande och utveckling samt skolan. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en Stockholm stad skola är meriterande. Hög digital kompetens.

Vi söker dig som är ansvarstagande, självständig och som vill vara med och driva utveckling och förändringsprocesser på skolan tillsammans med skolledningen. Vi söker dig som är trygg i din egen kompetens, har en positiv och utåtriktad inställning och är bra på att skapa relationer och kommunicera såväl internt som externt. Du arbetar proaktivt för att möjliggöra förbättringar och förändring i rätt riktning.
Du behöver kunna tänka strategiskt, ha en bra problemlösande förmåga och vara kvalitetsmedveten. Vidare behöver du kunna arbeta självständigt och driva processer. Du har god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt, du har en bra känsla för service och du gillar lagarbete. Som person är du initiativtagande, självgående och har ett intresse för ledarskap. Du är flexibel, stabil, uthållig och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Rosa-Lill Johansson
0850834602
Annica Pinton
0850841515
Åsa Darby
0850821640
Åsa Bölin
0850832772
Anette Madsen
0850832770
Gunilla Dahl, Rekryteringskonsult
08-508 11 738, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
Bengt Axelsson, Biträdande rektor
bengt.axelsson@stockholm.se
Malin Bergalw
0768-251509, 08-50843363
Cecilia Grahn, Biträdande rektor
08-508 42 763, cecilia.grahn@stockholm.se
Sara Wickert
08-50841715

Sammanfattning

Besöksadress

Glanshammarsgatan 11-15
None

Postadress

Glanshammarsgatan 11-15
Bandhagen, 12470

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024