Skolskjutsadministratör

Arbetsbeskrivning

Samhällsbyggnads övergripande uppdrag är att verka för ett socialt, ekologiskt och ekonomiskt hållbart samhällsbyggande. Detta görs genom att se till att det finns lämplig mark för bostäder, företag och verksamheter samt platser för rekreation. Samhällsbyggnad arbetar med en effektiv och kundorienterad handläggningsprocess och genomför tillsyn i vårt myndighetsuppdrag inom områdena bygg, miljö och livsmedel. Skolskjuts är också en del av myndighetsutövningen.

Vi söker en administratör för skolskjuts till funktionen för samhällsbetalda resor på Samhällsbyggnad. Funktionens främsta uppgift är att hitta synergieffekter och analysera kommunens kollektivtrafikresor så att vi på ett effektivt sätt möter de höga krav som tillväxten ställer på verksamheten.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår att öppna inkommande ärenden via post och tömning av E-tjänst brevlåda. Du ansvarar för postgången med alla utskick som görs från skolskjuts som t.ex. mottagningsbekräftelser och beslut. Du sköter även registrering av ansökningar samt skapar beslutsmallar och underlag i Platina. Du diarieför och skickar ut beslut och arkiverar samtliga skolskjutshandlingar i Samhällsbyggnads arkiv.

I rollen ingår även busskortsadministration där din uppgift är att beställa och hämta ut busskort. Det ingår även att distribuera busskort till skolorna inför skolstart samt löpande under läsåret, vidare är det du som sköter avstämningen kring busskorten med Sörmlandstrafiken och upprättar kontrollistor på utlämnade busskort. Du sköter all kommunikation med skolorna avseende redovisning av nya kort och spärrade kort. Övriga administrativa uppgifter som att renskriva rutiner, anteckningar etc. kommer även att ingå i din tjänst.

Det ingår även att upprätthålla en del av servicefunktionen gentemot medborgarna genom att svara på frågor som inkommer via mail och telefon.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- 3-årig gymnasieutbildning
- erfarenhet av administrativt arbete
- mycket god datorvana, främst i Officeprogrammen
- god förmåga att uttrycka dig på svenska, både skriftligt och muntligt

Meriterande är om du har:
- eftergymnasial utbildning inom ekonomi och administration
- erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Platina
- registratorserfarenhet
- arbetat med skolskjutsplaneringssystemet Skjuts + eller liknande GIS-planeringsprogram
- erfarenhet från skolskjutsarbete

Vi vill gärna att du har erfarenhet av myndighetsarbete/myndighetsutövning och erfarenhet från arbete med skolfrågor. Som person är du strukturerad, noggrann, har ordningssinne och tycker om att administrera. Du bör vara flexibel och öppen för varierande arbetssätt, vara kreativ och ha förmåga att självständigt driva utvecklingsprocesser. Du bör vara stresstålig då det i samband med skolstart är en intensivare period och högre arbetsbelastning under några veckor.

Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med olika människor både internt inom kommunen men även med föräldrar och externa parter är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, ett professionellt förhållningssätt och en god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande
kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.
Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en
spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg -
Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver,
både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.
Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med
många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets
viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera
dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda
människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-10102.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef för livsmedelsenheten Kristina Dellrud
0155-24 89 27
Naturvetarna Eva Johansson
0155-45 78 81
Naturvetarna David Vingård
0155-24 89 06
Planeringschef Henrik Haugness
0155-24 89 91
Saco, Akademikerförbundet SSR Anna Möller

Miljöchef Per Berggren
0155-24 82 61
Vision Åsa Johansson
0155-24 81 83
Chef Serviceenheten Ann-Catrin Ådén
0155-248295
Chef Strategienheten Katarina Bergkvist
0155 - 24 83 14
HR-specialist Petra Hedin
0155-24 84 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nyköpings kommun, Samhällsbyggnad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 16 december 2016

Besöksadress

Stora Torget 1 61183 Nyköping
None

Postadress

None
Nyköping, 61183

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024