Skolskjutssamordnare

Arbetsbeskrivning

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

ARBETSUPPGIFTER
Som skolskjutssamordnare planerar och samordnar du skolskjutsverksamheten. Du handlägger självständigt ansökningar om skolskjuts enligt bestämmelserna i skollagen och de kommunala riktlinjerna. Tillsammans med planeringsledare administration är du delaktig i arbetet med att utveckla rutiner kring handläggning och ekonomiuppföljning. I uppdraget ingår att besvara frågor från allmänheten och andra aktörer gällande skolskjutsfrågor, främst via telefon och mail. Du kommer också att informera om skolskjuts i olika sammanhang såsom informationsträffar på skolor m.m.

Utöver uppdraget som skolskjutssamordnare kommer du att arbeta med löpande ekonomiadministration inom sektorns övriga ansvarsområden.


KVALIFIKATIONER
Som person är du driftig, strukturerad, flexibel och lyhörd samt har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Detta är en utåtriktad roll med många kontaktytor vilket kräver social kompetens och tydlighet. Du är utvecklingsorienterad med förmåga att förbättra och utveckla skolskjutsverksamheten. Att du är stresstålig och trivs med varierande arbetsuppgifter är också viktigt.

Vi vill att du har lämplig högskoleutbildning gärna med inriktning mot samhällsvetenskap samt erfarenhet av ekonomi/ekonomiadministration. Eftersom tjänsten innebär hantering av ansökningar och dokument ser vi gärna att du har kännedom om lagar och förordningar som berör offentlig förvaltning samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Du har erfarenhet av att ta emot och besvara frågor samt hantera synpunkter från allmänheten och andra aktörer. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie F Nilsson
0302-522363
Gunilla Nilsdorff
0302-52 20 87
Ulla Smedberg
0302-52 16 52
Gunilla Henningsson
073-684 10 84
Enhetschef Martin Wikman
0302-521610
Ulla Smedberg, Vision
0302-521652
Verksamhetschef Gunilla Nilsdorff
0302-52 20 87
Controller Marie F Nilsson
0302-52 23 63
Planeringsledare administration Martin Wikman
0302-521610
Administrativ chef Gunilla Nilsdorff
0302-52 20 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun, Administrativ enhet Lerum
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 17 juni 2015

Besöksadress

Brobacken 1 Lerum
None

Postadress

None
Lerum, 44380

Liknande jobb


20 november 2024

Senior handläggare med ansvar för Nato-relaterade frågor

Senior handläggare med ansvar för Nato-relaterade frågor

28 november 2024

Granskare inom välfärdsbrott

Granskare inom välfärdsbrott

27 november 2024