OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolstaden är Sveriges största sammanhållna gymnasieskola med cirka 3 200 elever och 340 medarbetare. Våra skolbyggnader ligger samlade runt ett parkområde i centrala Helsingborg. Där utvecklar vi ett gymnasiecampus som sjuder av aktiviteter. Vår strävan är att ligga i framkant inom skolutveckling och kvalitet. I Skolstadens skolområde ingår dessutom ISH - The International School of Helsingborg med verksamhet från förskola till gymnasieskola med cirka 450 elever och 70 medarbetare. Skolstaden erbjuder åtta nationella program, 14 inriktningar, 27 profiler och över 80 individuellt valbara kurser. Storleken är vår styrka, den ger inte bara ett brett kursutbud utan också en samlad kompetens och tillgång till modern utrustning utöver det vanliga. Näst intill samtliga våra lärare är behöriga. Vi samarbetar kontinuerligt med universitet, högskolor, kulturliv, föreningsliv och arbetsliv för att skapa mervärden för både elever och personal. För att kunna erbjuda våra elever både den stora och den lilla skolans fördelar är verksamheten indelad i pedagogiska enheter med tydliga profiler och egna hemvisten. Vår verksamhet utgår från respektive elevs mål, förväntningar och förutsättningar. Varje enhet leds av en gymnasierektor/pedagogisk ledare. För att de pedagogiska enheterna ska kunna fokusera fullt ut på pedagogisk kvalitet finns centrala staber som stödjer verksamheterna ur ett helhetsperspektiv. Administrativa stödfunktioner som t.ex. ekonomi, elev- och personaladministration, IT, fastigheter, vaktmästeri, cafeer, skolrestauranger och brandskyddsarbete samordnas under ledning av en administrativ chef. Elevhälsa, studie- och yrkesvägledning och bibliotek är andra centrala stödfunktioner. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget består av undervisning i kemi och andra naturvetenskapliga ämnen, handledning av projektarbete samt att verka som mentor för en elevgrupp. Det innebär vidare att i samarbete med skolledning leda och utveckla Kunskapscentra och erbjuda kompetensförstärkande stöd till lärare inom kemi samt att initiera och leda projekt i syfte att utveckla undervisningskvaliteten. Som lektor ska du ha en tydlig orientering mot aktuell forskning och nätverksbyggande med högre utbildning. KVALIFIKATIONER Vi söker en utåtriktad person som tycker om att arbeta tillsammans med ungdomar i en kommunikativ och lärande miljö. Du har gymnasielärarutbildning och doktorsexamen inom huvudområde motsvarande kemi. Erfarenhet av pedagogiskt arbete.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel