OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och vuxenutbildningen i att lyckas med detta uppdrag. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till vårt viktiga arbete med att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande.
Om arbetet
Som inköpare utvecklar och stöttar du alla former av operativa och taktiska inköpsaktiviteter som gäller avrop och direktupphandlingar i nära samverkan med beställare i verksamheten. Du fångar upp och stödjer beställare i anskaffningsskedet samt bidrar till att utveckla våra inköpsprocesser såväl som de rutiner som behövs. I rollen ingår också att ta fram behovsanalyser, förfrågningar, utvärderingar, avtals- och kostnadsuppföljningar. Vidare blir din roll att stödja och utveckla externa samarbeten och avtals/leverantörsuppföljning, proaktivt ge råd och stöd till myndighetens beställare, bevaka och följa upp ingångna avtal samt vid behov utbilda internt inom området.
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete på en arbetsplats där du ska ha goda förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb, trivas och må bra. Våra förmåner omfattar bland annat friskvård, flexibel arbetstid, lediga klämdagar och goda semester- och pensionsvillkor. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Solna Business Park.
Vi söker dig som har:
• mycket goda och aktuella kunskaper i LOU/LUF
• minst två års aktuell arbetslivserfarenhet inom inköp och upphandling från offentlig verksamhet
• omfattande och aktuell erfarenhet av att självständigt genomföra kvalificerade avrop av IT produkter/tjänster
• aktuella erfarenheter av och kan arbeta självständigt i TendSign
• goda kunskaper i Officepaketet
• mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du har utbildning/ examen på högskolenivå med inriktning ekonomi eller juridik. Tidigare erfarenhet av projektledning, kategoristyrning och förändringsarbete är också meriterande.
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet och ser gärna att du har en ödmjuk inställning till att inköpsarbetet är under ständig utveckling inom Skolverket. Vi värdesätter även att du är pedagogisk, kommunikativ, har en hög servicekänsla och kan sätta dig in i verksamhetens behov. Du är strukturerad med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Vi erbjuder ett spännande och mångsidigt arbete med stora möjligheter för rätt person att påverka utvecklingen av hur inköp sker hos Skolverket.
Medarbetarskapet är viktigt för oss på Skolverket. Att arbeta hos oss innebär att du agerar i enlighet med Skolverkets medarbetarskapspolicy och den statliga värdegrunden. Vårt medarbetarskap och ledarskap är formulerat i fem kärnvärden; förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling.
Vilka är vi?
På enheten finns idag 15 personer som arbetar i ett glädjefyllt, tillitsbaserat och tillåtande samarbetsklimat. Enhetens olika roller består av inköpare/upphandlare, upphandlingsjurist, inköpscontroller och e-handelsansvarig, inköpsadministratör, rese- och mötessamordnare, enhetsadministratör och enhetschef. Inköp-och upphandlingsenhetens huvuduppgift är att genomföra inköp och upphandlingar på ett effektivt, affärsmässigt och lagligt sätt samt stödja verksamheten vid Skolverket i olika inköpsfrågor.
Upplysningar och ansökan
Sista ansökningsdag är den 17 november 2020. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Av din ansökan ska framgå på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Skolverket strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns i den verksamhet vi stödjer; vi välkomnar därför sökande med olika identiteter, bakgrund och erfarenheter. Vi önskar att du svarar på urvalsfrågor om din bakgrund som ett led i urvalsprocessen.
Varmt välkommen med din ansökan till oss!
Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Jenny Sellberg 08-5273 3828 (Lärarförbundet), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53 och Claes Prentius (Saco) 08-527 334 47.
Kontaktpersoner på detta företaget
Se fullständig annons på vår hemsida!
Zara Warglo, Tf enhetschef
08/527 332 31
Kristina Larsson, Ekonomichef
08-527 332 00
Karin Hector-Stahre, Enhetschef
08-527 332 76
Karin Kroon, HR-chef
08/527 33 147
Christina Polgren, Enhetschef
08/527 33 382
Eva Nordlund, Undervisningsråd
08/527 33 595
Mats Olsson, Undervisningsråd
08/527 333 63
Anders Palm, Enhetschef
08/527 332 00
Johanna Freed, Biträdande enhetschef
08/527 332 00