OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sixten är en väldigt glad och aktiv kille som bor varannan vecka hos sina föräldrar i Hägersten och på Södermalm. Han går i grundsärskola på Södermalm och är 15 år gammal. Några kvällar i veckan behöver hans mamma och pappa jobba och det är då en personlig assistent kommer in i bilden. Sixten har syskon och den som jobbar med Sixten blir del av ett större hushåll. Han har Downs syndrom och autism och behöver därför hjälp med det mesta, men ger som regel tillbaka med sitt fantastiska humör.
Vad är dina arbetsuppgifter?
När Sixten kommer hem från skolan börjar ditt arbetspass, som är ca 3,5 timme långt. Sixten behöver stöd i alla delar av tillvaron – att kommunicera, klä av och på, äta, gå på toa och duscha etc. – och du behöver vara närvarande, ta dig tid att kommunicera med Sixten för att bidra till hans personliga utveckling. Efter att du har tagit emot honom hittar ni antingen på något hemma eller så stöttar du honom som ledsagare i hans fritidsaktiviteter. Därefter är det middag och passet slutar med att Sixten går och lägger sig.
Vad är ditt schema och arbetstider?
Sixten behöver hjälp tre kvällar i veckan, vilket motsvarar ungefär 25% arbetstid. Arbetspassen ligger måndag, onsdag och torsdag kl. 17.00-20:30. Vissa undantag kan förekomma. Rollen passar därför perfekt för någon som pluggar eller gör praktik eller har annan deltidssyssla.
Vem är du?
I rollen som personlig assistent är lugn, tålamod, närvaro, och humor viktiga egenskaper. Det är en fördel om du är inriktad på en framtid med barn som arbetsfält. Barnpedagogik eller barnmedicin t ex så att ditt arbete med Sixten knyter an till dina ambitioner. Det är meriterande om du har jobbat som personlig assistent eller har tidigare erfarenheter av autism, Down syndrom eller pedagogiskt arbete, men det är inte avgörande.
Notera också att:
- Hund finns i hemmet så det är viktigt att du inte är allergisk
- Goda kunskaper i det svenska språket behövs för att du och Sixten ska förstå varandra
- Du är frisk och har god fysik och kan vara aktiv med Sixten i lek och träning
- Du kan uppvisa ditt utdrag från polisens belastningsregister (beställ gärna redan vid ansökan, mer information längre ner i annonsen)
Välkommen med din ansökan!
Tjänstgöringsgrad: ca 25%
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Varaktighet: Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform 'så längre uppdraget varar' samt timanställning
Tillträde: Omgående
Ansökan: Din ansökan kommer läsas av personal vid Humana, av kunden och dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Registerkontroll
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult