SKR söker avdelnings- och sektionsadministratörer

SKR söker avdelnings- och sektionsadministratörer

Arbetsbeskrivning

Kommuners och regioners verksamheter är välfärdens kärna. Det är verksamheter som berör miljontals människor, varje dag. Tillsammans med kommuner och regioner utvecklar SKR välfärden. De kommande åren står vi inför utmaningar som kräver mod, kreativitet, kompetens och förändringsvilja. Det handlar om att värna vårt demokratiska samhälle, klara välfärdens finansiering och möta kompetensutmaningen.

Vi tar med det som är bra idag när vi skapar morgondagens välfärd. Vi möter förändring med utveckling.

Nu söker vi dig som vill vara med och bidra.

Avdelningen för ledningsstöd är ett stöd för den politiska ledningen, vd och övriga chefer samt ett verksamhetsnära stöd till SKR:s avdelningar. Vi styr och stödjer så att avdelningarna kan verka i en gemensam riktning. Avdelningen består av fem sektioner.

Som administratör tillhör du sektionen för verksamhetsnära stöd (VNS). Sektionens uppdrag är att leverera ett enhetligt och samlat administrativt stöd till hela SKR. Som medarbetare på VNS arbetar man på uppdrag av verksamheterna och rapporterar till chefen på VNS.

ARBETSUPPGIFTER
Vi behöver nu stärka upp sektionen med ny kompetens. I uppdraget ingår att leverera ett kvalificerat administrativt stöd till SKR:s verksamhetsområden samt till de politiska beredningarna.

Vi söker dig som trivs med att vara en del av ett team som tillsammans bidrar till att ge ett kvalificerat administrativt stöd. Arbetet utförs i nära samarbete med andra medarbetare och du kommer vara en del i ett team på sektionens. Du kommer tillsammans med dina kollegor får möjlighet att utveckla det administrativa stödet på SKR. Tjänsten innebär en bredd av varierande arbetsuppgifter, exempelvis beredningsadministration, ärendekoordinering, chefsstöd och mötesadministration.

KVALIFIKATIONER
I rollen som administratör på VNS ger du kvalificerat administrativt chefsstöd, vi vill därför att du har några års erfarenhet av självständigt administrativt arbete. Du har en naturlig fallenhet för att organisera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt, trivs med att skapa ordning och reda och har erfarenhet av att hantera flera uppgifter samtidigt. Vidare är du en van användare av olika digitala verktyg och har också erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem, gärna Public 360.

Du har även erfarenhet av att ge administrativt stöd till en politisk beredning och du har goda kunskaper inom protokollföring och av att ta minnesanteckningar. Du har en hög digital mognad och intresse för digitala arbetssätt. Du har även arbetat i en konsultativ roll dvs. arbetat för en uppdragsgivare i kärnverksamheten och du utgår från ett konsultativt förhållningssätt.

Vi vill att du har minst en eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Rollen ställer krav på att behärska svenska språket i både tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper om offentlighet och sekretess samt har förståelse och erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Låter detta intressant, skicka din ansökan med personligt brev och CV senast den 7 augusti.
Urval och intervjuer påbörjas efter ansökningstidens slut.

ÖVRIGT
Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) är en medlems- och arbetsgivarorganisation för Sveriges kommuner och regioner. Genom kunskap, råd och service till våra medlemmar stärker vi dem i deras uppdrag att utveckla välfärden för alla medborgare. Vi är en mötesplats för kommuner och regioner och tillsammans utvecklar vi demokrati och välfärd utifrån medborgarnas behov i hela landet. SKR:s vision tar sikte på att det framgångsrika Sverige skapas lokalt. Vi påverkar regering, riksdag och EU genom att ge förslag på hur vi bäst utvecklar demokrati och välfärd.

SKR har ca 500 medarbetare och kontoret är placerat vid Slussen i Stockholm. Som medarbetare på SKR har du flexibilitet att arbeta delvis på kontoret och delvis från annan plats, med utgångspunkt i verksamhetens behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Kommuner och Regioner
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2023
  • Ansök senast: 7 augusti 2023

Liknande jobb


Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

13 december 2024