Skyresponse söker supportspecialist

Skyresponse söker supportspecialist

Arbetsbeskrivning

Vi på Skyresponse säkerställer att IoT-baserade larm och händelser åtgärdas effektivt och i rätt tid via vår molntjänst för larmhantering. Vi har ett ledande nordiskt larm- och händelsesystem som används inom äldrevård, säkerhet och smarta byggnader. Vår lösning är den snabbast växande plattformen i Norden för trygghetslarm och bolaget har börjat sin internationella tillväxtresa och finns redan i 8 länder.  Vi jobbar i agila utvecklingsteam och släpper ny funktionalitet i drift var 4:e vecka samtidigt som plattformen hanterar mer än 10 miljoner larm per månad utan driftstopp.

När antalet kunder växer behöver även organisationen växa för att upprätthålla vår höga servicenivå. Vi letar nu efter en supportspecialist som kan komplettera vårt supportteam. Vill du jobba i framkant av teknologiutvecklingen, hitta smarta lösningar och arbeta för vår vision ”we change the way people create true safety” i ett kvalificerat team så tror vi att detta är rätt roll för dig!

Ditt uppdrag som supportspecialist är att arbeta för att våra kunder får bästa möjliga support och att våra produkter och tjänster håller den världsklass vi är kända för. Som supportspecialist kommer du ta in supportärenden från kund, sedan kommer du föra vidare frågan till korrekt ansvarig inom Skyresponse, alternativt att själv lösa problemen. Du ges i denna roll möjligheten att följa ärendena från start till slut och blir ansvarig för hela supportkedjan. Vi tror att du som drivs av att leverera den bästa supporten och hitta de smartaste lösningarna kommer trivas i den här rollen.

Du blir en del av vårt kvalificerade Customer Success team och arbetar sida vid sida med konfigureringsspecialister, utvecklare och andra tekniska specialister som alla drivs av ett högt engagemang för att skapa förutsättningar för att leverera produkter och tjänster i världsklassHär har du en unik möjlighet att lära dig mer om Amazons produkter och lösningar, vi har ett nära samarbete med AWS och vi lyfts fram som en av deras mer avancerade användare.

För dig som är intresserad av tekniken och branschen kan detta också vara ett perfekt första steg in på Skyresponse, vi ser att det finns möjligheter att vidareutvecklas inom till exempel konfiguration och utveckling om sådana ambitioner finns hos dig som söker.

Din profil: Vi tror att du behöver ha en viss kunskap av teknik och IT för att kunna sätta dig in i våra system. Som person tror vi att kommunikation kommer enkelt för dig, du lyssnar effektivt på andra och förmedlar information tydligt och enkelt. Du har ett genuint intresse av att förstå kunden och dess frågeställningar för att kunna erbjuda bästa lösning. För dig är det viktigt att hålla tidsplaner och du sätter hög prioritet på att uppnå mål och få arbete slutfört på ett strukturerat sätt. Är du intresserad av konfiguration, AWS och molntjänster är det ett plus.

Placeringsort: Luleå eller Stockholm.

Sista ansökningsdag: Onsdag 8:e juni 2022. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Notera att du från start blir anställd av Skyresponse. OnePartnerGroup hjälper endast till med rekryteringsprocessen. Vänligen ta kontakt med rekryteringskonsult Johanna Jönsson (johanna.jonsson@onepartnergroup.se, 076-818 65 79) om du har frågor om tjänsten eller själva processen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skyresponse AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 8 juni 2022

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024