SL Hittegods söker ny medarbetare som brinner för service

Arbetsbeskrivning

Lockas du av en roll där du får ge förstklassig service i skepnaden av Sherlock Holmes? En roll där du själv sätter höjden för din kreativitet och hur långt du kan gå för att ge kunden det lilla extra? Vi söker nu en Kundvärd till vår Hittegodsavdelning!

Hittegodsavdelningen hos MTR har en nyckelroll i Stockholms läns kollektivtrafik genom att vara en stöd- och servicefunktion till alla resenärer och aktörer inom kollektivtrafiken. Varje vecka inkommer cirka 1500 gods, och varje dag bemöter vi cirka 500 kunder, antingen via telefon, mail eller fysiskt i vår nya och fräscha hittegodsavdelning på Klara östra kyrkogata i centrala Stockholm.

Din roll hos oss
Som Kundvärd Hittegods ansvarar du för att bemöta våra kunder och samarbetspartners på ett professionellt sätt och att med utmärkt service återlämna godset till sina ägare. Du arbetar självständigt med ärenden men förväntas även stötta kollegor vid behov samt möta våra kunder i kunddisken.

Dina huvudsakliga uppgifter är:


• Ge våra kunder förstklassig service och information via kunddisk, mail och telefon.
• Som en mästerdetektiv lokalisera och eftersöka ägaren till de hittegods vi får in.
• Ta emot, hantera, sortera och registrera godset.
• Rensa och packa hittegods till hjälporganisationer
• Öppna och stänga kunddisken.

Vi söker dig som vill arbeta heltid. Du kommer att arbeta på SL Hittegods som finns mitt i Stockholms stadskärna bredvid Drottninggatan. Arbetstiderna är varierande mellan 08:00-19:10 måndag till fredag. Lördag är arbetstiderna mellan 08:00-16:10 och på söndagar är hittegodsavdelningen stängd.

Du kommer att arbeta i ett team om 8 tight samarbetande personer. Du ska därför kunna arbeta mycket väl i team men också kunna fatta egna beslut. Du rapporterar till chefen för SL Hittegods.

Anställningen börjar med utbildning om cirka två veckor på plats hos hittegodsavdelningen.

När du blir en av oss
Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas.

Som anställd hos MTR Tunnelbanan erbjuds en rad förmåner så som SL-årskort och Ticket Rikskort, båda till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi erbjuda rabatter hos flertalet träningsanläggningar och företag inom friskvård. Du har möjlighet att nyttja två massagetillfällen per år och kostnader för läkarbesök ersätts upp till högkostnadskort. I övrigt erbjuds förmånliga erbjudanden hos bland annat MTR Express, Synoptik, Akademibokhandeln och First Hotels.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning och tillträds så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Du som söker till oss
Du är en person som gillar att hjälpa andra och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Ibland får vi in föremål där det inte framgår vem ägaren är, då krävs det ett lösningsorienterat arbetssätt för att spåra ägaren. För att lyckas i rollen behöver du även vara noggrann och drivas av att jobba i ett högt tempo. Att ge utmärkt service till dina kunder är en självklarhet och ställer också i denna roll krav på en god stresstålighet. 

Vidare har du


• Gymnasiekompetens eller motsvarande.
• God kommunikativ förmåga i svenska och engelska i både tal och skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande.
• Tidigare erfarenhet av servicearbete.
• God fysik då arbetet ibland innebär hantering av tunga föremål.

Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekrytering@mtr.se Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Är du den vi söker? Ansök då redan idag, sista ansökningsdag för tjänsten är 9 september 2019.

Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av personlighets- och lämplighetstester. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi 4500 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm och snabbtåget mellan Göteborg och Stockholm. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.

Nyckelord: (service serviceminded kundkontakt kundservice)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MTR Stockholm STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • .
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 12 augusti 2019

Besöksadress

Rålambsvägen 17
None

Postadress

Box 10038
STOCKHOLM, 12126

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024