OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SLs verksamhet är under stark utveckling med många nya behov och utmaningar. Verksamheten blir alltmer komplex, vilket ställer krav på fler och mer integrerade IT-lösningar, både bland våra resenärer, trafikentreprenörer och internt på företaget. Därför behöver vi nu förstärka vår IT-avdelning med ytterligare en projektledare. Vi på IT-avdelningen handlar upp IT-lösningar, systemförvaltning och drift av system och infrastruktur. Här hittar du projektledare, krav- och systemanalytiker och systemansvariga som leder och ställer krav vid upphandling, beställning, mottagande och införande av lösningarna. Bland våra system finns både de administrativa och de mer trafiknära och tekniska. Gemensamt för allt vi gör är att vi alltid utgår från verksamhetens krav och vi följer projektmodellen PROPS. Dina arbetsuppgifter Som projektledare hos oss kommer du att ha ett varierande arbete där ditt ansvar omfattar alla faser i ett projekt från behov till leverans, etablering och realisering. Du ingår i vår utvecklingsgrupp och rapporterar till projektens styrgrupp och projektkontoret. I dina arbetsuppgifter ingår projektledning, koordinering, stöd till andra projekt och stöd och vidareutveckling av vår projektarbetsmodell. Du kommer att arbeta med projekt av olika slag; verksamhetsprojekt, infrastrukturprojekt och tjänsteupphandlingsprojekt. Det är också du som säkerställer att projektet levererar i enlighet med uppställda mål och resultat. Din bakgrund Vi letar efter dig som har eftergymnasial utbildning, gärna akademisk examen med ingenjörsinriktning, minst 5 års dokumenterad erfarenhet av projektledning och någon erfarenhet av att driva stora projekt med delprojektledare. Vi ser gärna att du har arbetat i verksamhets-, produkt- eller tjänsteutvecklande organisationer med högre teknisk IT-komplexitet och du har förmågan och modet att göra det som krävs för att lyckas med projekt med IT-påverkan. Du är också bra på att styra mot verksamhetens mål och nytta. För att trivas på jobbet tror vi att du behöver vana vid att arbeta med styrgrupper och du har ansvarat för, kravställt, samordnat och följt upp leveranser direkt mot leverantörer. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i en beställarorganisation. Även erfarenhet av att ha tagit fram/effektiviserat och handlett användandet av arbetsmodeller kopplade mot någon projektstyrningsmodell är meriterande. Dina egenskaper Vi söker dig som är drivande och flexibel och har förmågan att få projekt i mål. Som person är du mycket ansvarstagande och är en god lyssnare som kan omsätta ideer i praktisk handling. Du sätter dig snabbt in i komplexa sammanhang och vill bidra till en effektivare verksamhet genom samarbete. Du uttrycker dig väl i skrift och är en god kommunikatör. Vi hoppas också att du liksom vi sätter värde på samarbete, eget ansvar och engagemang och att du kan utveckla och behålla förtroendefulla relationer. Vi har märkt att ett sådant arbetssätt hjälper oss att nå våra mål och att vi dessutom har roligt på jobbet. Välkommen med din ansökan! Ansökan I den här rekryteringen samarbetar SL med Hays. Du söker jobbet genom att klicka på Ansök Nu -knappen. Vi kallar till intervju löpande, så skicka din ansökan snarast, dock senast 18 mars. Om du har några frågor om tjänsten, ring Annica Fors på telefon +46 8- Ansökan sker endast via nedanstående länk!