SLM, Service Level Manager

SLM, Service Level Manager

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Vilka är vi
För att vi ska vara framgångsrika och lyckas med vårt moderniseringsuppdrag behöver vi både säkerställa att vi fortfarande kan jobba ostört i våra legacy system.

Vi ska avveckla dessa succesivt, samtidigt som vi utvecklar viss ny funktionalitet, ständigt förbättrar och håller SLA. Detta uppdrag är för dig som inser vikten av att upprätthålla SLA och förstår att avveckling samt nyutveckling är lika viktiga delar i arbetet mot att skapa Sveriges nya arbetsförmedling!

Du kommer att arbeta i våra moderna och nybyggda lokaler och kommer ingå i en enhet med våra arbetsförmedlare och specialister på det lokala kontoret som tillsammans med våra fristående aktörer är våra primära intressenter. Vi har sektioner för nyutveckling av system som stödjer nya arbetssätt parallellt med sektioner där de nuvarande kärnsystemen förvaltas.

Vem söker vi
Som SLM- incidentkoordinator hos oss kommer du ha stort eget ansvar att planera ditt arbete, forma din roll, hitta dina samarbetspartners och driva arbetet framåt. Du är lyhörd för produktansvarigas, ledningsteam och teams behov av SLA-uppföljning– samlar in dessa och får det att hända. Du kommer också behöva coacha och guida i värdet av fungerande SLA och hur vi kommer dit, genom att skapa dialoger med konkreta förslag. För att uppnå ovanstående behöver du hjälpa oss att hitta nya arbetsformer och tillsammans med vår Produktområdesansvariga få PA, PÄ och teamen att axla sitt driftsansvar på ett bra sätt.

Du har heller inga problem att kavla upp ärmarna och arbeta operativt ibland med incident- och förfråganshantering i en specifik produkt.

Kvalifikationer
- Systemvetenskaplig utbildning eller motsvarande erfarenheter.
- Väldigt god kunskap (minst 5 år) runt SLA, incidenthantering och dess processer
- Har dokumenterad erfarenhet av att driva förändring i komplexa organisationer
- Väldigt god erfarenhet (minst 10 år) att arbeta inom IT tex support, drift eller mjukvaruutveckling

Meriterande

- Erfarenhet av ServiceNow
- Kunskap om agila arbetssätt och ramverk som Scrum, SAFe och ITIL.
- God kommunikatör både skriftligt och muntligt
- Van att förhandla med människor
- Kunskap om Jira / Counfluence

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vem är du
Som person drivs du av utmaningar och gillar att bygga nytt.  Du är driven och målfokuserad samt har lätt för att skapa relationer och inte räds ansvar.

Vårt erbjudande
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats och värderar våra medarbetare högt. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vi uppmuntrar till kompetensutveckling och ger möjlighet att röra sig mellan enheter och team. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som jobbar här är här av rätt anledning och vill göra en insats. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Placering på Arbetsförmedlingens nybyggda huvudkontor med aktivitetsbaserade lokaler i Solna Strand.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2021-01-28 märkt med Af-2020/0075 4650. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Intervjuer kan komma att ske löpande.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Data Engineer

27 november 2024

27 november 2024