OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Hammarbyskolan södra är en f-9 skola som ligger i södra Stockholm.
Skolan har idag 850 elever i förskoleklass och grundskola. I organisationen finns även en stor fritidshemsverksamhet med flera avdelningar och en väl fungerande fritidsklubb. Skolan har nyrenoverade lokaler och en nyrenoverad skolgård med många möjlighet till lek och motorisk träning. Skolan har vuxit under de senaste sex åren, från en f-6-skola med 200 elever, och förväntas inom några år vara fullt utvecklad med ca 950 elever.
På Hammarbyskolan södra möts du av glädje och ett öppet samt välkomnande klimat. Det är en skola där alla ska kunna lyckas. Du möts av välutbildad personal med lång erfarenhet och stort engagemang för att skapa förutsättningar för elevernas framgång. Skolans vision lyder "Alla elever deltar i och tillgodogör sig undervisningen med hälsan i behåll". Skolan är certifierad från Magelungen akademi i "preventiva inkluderande lösningar" och arbetar vidare med konceptet i egen regi under devisen FRAMTID. Skolans personal har genom certifieringen fått en gemensam grund att stå på och därigenom kunnat utveckla undervisningen för att nå alla elevers utvecklingspotential.
Hammarbyskolan södra är en skola för elever med olika bakgrund och förutsättningar. Personal och skolledning har höga och positiva förväntningar på våra elever. Trygghet, trivsel och god hälsa är avgörande för att våra elever ska nå goda resultat i skolan. I vårt gemensamma elevhälsoarbete har vi fokus på förebyggande och hälsofrämjande arbete.
Organisationen har tillagningskök med två kockar och ett eget skolbageri, vilket innebär att vi får
mat lagad från grunden varje dag. Detta bidrar till elevernas möjlighet till lärande under hela skoldagen.
Läs gärna mer om skolan på skolans hemsida.
Arbetsbeskrivning
Inför hösten 2022 söker vi en utbildade slöjdlärare för arbete i åk 3-9. Du kommer att arbeta i arbetslag och ha tillgång till ett flertal ämneslärare i slöjd att samverka med. I tjänsten kan mentorskap komma att ingå, beroende på hur schema läggs och vilka behov verksamheten har. Du samarbetar i arbetslag för att skapa lärandesituationer där alla elever får möjlighet att lyckas och utvecklas både kunskapsmässigt och
socialt.
Kvalifikationer
Du är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i textilslöjd i åk 3-9. Du har stor erfarenhet och god kunskap om pedagogiska metoder och modeller. Du är villig och har kompetens att utveckla din undervisning, utifrån de behov du identifierat tillsammans med dina elever, kollegor eller skolledning.
Du behöver vara flexibel i din undervisning för att kunna möta eleverna i deras kunskapsutveckling och motivation att lära. Du har goda IT-kunskaper och ser IT som en tillgång i undervisningen. Du behöver även vara villig att ta utmaningen i att jobba i en organisation som växer och ha glädjen att våga se de möjligheter det innebär. För att trivas på Hammarbyskolan södra behöver du ha god samarbetsförmåga
och vara flexibel utifrån verksamhetens behov. Du tycker om att utvecklas tillsammans med andra och vågar möta både elever och vårdnadshavare med tydlighet, struktur och glädje. Det underlättar även om du är lösningsfokuserad och fantasifull i undersökningen så alla elever ges den ledning och stimulans som de behöver. Du behöver glädjas av att genomföra välplanerad undervisning och se till alla elevers
behov både av stöd att nå mål men också möta de som behöver utmanas ytterligare. Du har god pedagogisk insikt och vågar utmana dig själv i undervisningen. Du har ett väl utvecklat pedagogiskt ledarskap i klassrummet och har god förmåga att bygga professionella relationer till eleverna. Du tycker också att det är viktigt att eleverna ges möjlighet att utvärdera undervisningen.
Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.