OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning - Hökarängsskolan
"Vi vet vad vi kan, vart vi är på väg och hur vi tar oss dit - Tillsammans tar vi nästa steg!"
Hökarängsskolan omfattar årskurserna 1-9 och förskoleklass samt fritidshem, fritidsklubb och grundsärskola.
Verksamheten omfattar cirka 650 elever, varav ca 300 i högstadiet.
Hökarängsskolan ska vara en skola för var och en och för alla: Varje elev ska vara i goda lärprocesser, trivas och må bra här och nu och lämna skolan med goda resultat och väl rustad för framtiden. Personalen ska vara engagerad och ha höga förväntningar på varandra, sig själva och eleverna. Eleverna ska vara engagerade, delaktiga och ansvarstagande. Skolan har under några år arbetat med kompetensutveckling i synligt lärande i samarbete med Challenging Learning. Som ett led i vårt utvecklingsarbete träffas lärare i pedagogiska utvecklingsgrupper varannan vecka för att utveckla undervisningen.
Hökarängsskolan är en nyrenoverad 1950-talsskola med stora fina lokaler. Entrén och skolans ljushall är välkomnande och hjärtat i skolan. Runt ljushallen finns elevhälsans lokaler, expedition, personalrum, vaktmästeri samt musiksal och fyra slöjdsalar, två TM-salar och två textilsalar. Ljushallen fungerar som samlingssal och rasthall. Här har elever på högstadiet sina skåp.
På skolan finns fyra slöjdlärartjänster, två med inriktning textil- och två trä- och metallslöjd. Vi söker nu en lärare i trä- och metallslöjd. Tjänsten är läsåret 22-23 inriktad mot årskurserna 7-9. Kombination med annat ämne kan eventuellt vara möjlig.
Läs mer om vår skola på www.hokarangsskolan.stockholm.se
Arbetsbeskrivning
Lärare i trä- och metallslöjd. Mentorskap.
Kvalifikationer
Behörig lärare trä- och metallslöjd, åk 3-9. Lärarlegitimation. Du skall ha goda ämneskunskaper, god samarbetsförmåga, positiv vilja och förmåga att utveckla verksamheten och se möjligheter. Du ska vara såväl projektinriktad som resultatorienterad och kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du ska kunna fånga och fördjupa elevernas intresse för dina ämnen, ha stort intresse för elevers kunskapsutveckling och se möjligheter till utveckling. Du ska tycka om att möta elever och ha god förmåga att knyta kontakt och skapa delaktighet i gruppen. Du ska arbeta språkutvecklande och bidra till det kollegiala lärandet.
Erfarenhet krävs.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.