OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 har vi på Tre bytt lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.
Tre söker Smarketing Manager – vår nästa Sales and Marketing Manager!
Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 flyttade vi på Tre till ett helt nybyggt kontor bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.
På Tre arbetar vi för att vara den bästa partner i det uppkopplade livet. För att kunna var den bästa partnern söker nu vår marknadsavdelning en Smarketing Manager!
Som Smarketing Manager kommer du ansvara för att våra B2C-kampanjer och aktiviteter driver försäljning och stärker varumärket Tre. Du kommer att vara den huvudsakliga länken mellan Marknadsavdelningen och Försäljningsavdelningen och arbeta för att vi maximerar potentialen i våra respektive försäljningskanaler genom kampanjer, aktiviteter och marknadskommunikation. Du är som Smarketing Manager en del av Ledningsgruppen på Marknadsavdelningen.
Rollen kräver att du är en mästare på att bygga relationer och skapa starka samarbeten då du kommer vara kontaktpersonen mot centrala delar av organisationen såsom Marknadsavdelningen, Försäljningsavdelningen, Produktavdelningen, Lojalitetsavdelningen och Devices-avdelningen och tillsammans med ditt team och dina kollegor bedriva det operativa arbetet. Det team som du kommer ha personalansvar över består av tre projektledare och tillsammans med dem säkerställer du att våra kampanjer och aktiviteter genomförs framgångsrikt, analyseras och utvärderas samt att konkurrentanalyser görs och kommuniceras ut till berörda parter.
Vi söker dig som har brinner för, och har erfarenhet av, insiktsdriven marknadsföring med en tydlig koppling till försäljning. Du är en trygg ledare och med din goda kommunikationsförmåga har du lätt för att knyta kontakter och skapa nära samarbeten. Du trivs i en miljö med ett högt tempo som ständigt förändras och där du bidrar med struktur och initiativ när du ser möjligheter och utmaningar. Du är resultatorienterad, lösningsfokuserad och har strategisk höjd samtidigt som du uppskattar att arbeta operativt.
Vidare förväntar vi oss att du har:
• Minst 7 års erfarenhet av marknadsföring i en snabbrörlig B2C-organisation med starka varumärken.
• Erfarenhet av retail-verksamhet och online-försäljning. Det är meriterande om du har omnichannel-expertis.
• Flera års erfarenhet av personalansvar och att driva effektiva team.
• Universitetsutbildning med inriktning mot marknadsföring eller liknande.
Vi erbjuder dig, förutom möjligheten att vara med och utveckla Smarketing Manager-rollen till nästa nivå, en organisation som genomsyras av energi och engagemang. Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag den 19 maj.
Varmt välkommen med din ansökan!