OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du erfaren inom kommunikation och marknadsföring och vill ta dig an rollen som Community-ansvarig? Uppdraget är placerat hos vår kund, ett spännande och snabbt växande företag inom Automotive-industrin i Göteborg. I uppdraget har du som ansvar att skapa, driva och underhålla kundens "communityn" digitalt. Låter detta som något för dig? läs mer i annonsen nedan! Varmt välkommen med din ansökan!
Start: Omgående
Placering: Torslanda, Göteborg
Uppdrag: Konsultuppdrag på 3 månader med chans till förlängning
Om uppdraget
I uppdraget har du som ansvar att skapa, driva och underhålla kundens "communityn" digitalt. Detta kommer du göra genom att hela tiden uppdatera dig i den digitala världen genom att och övervaka och lyssna på onlinegrupper, sociala medier Etc. som är relevanta för kunden. Du kommer även samarbeta med kunder, potentiella kunder, branschpersonal och journalister. Detta för att kunna anpassa och samordna arbetet med det centrala CM-teamet, globalt och lokalt. Arbetet sker tillsammans med marknadsföring och PR-teamet. Du kommer även att arbeta nära det centrala CM-teamet för att anpassa dig till kundens kommunikationsmål.
Vem är du?
För rollen söker vi dig som har förståelse för hur stor vikten av community-kommunikation och online-kommunikation är för varumärken, samt att du har kunskap om marknadsföring online och olika marknadsföringskanaler.
Kvalifikationer
* Dokumenterad arbetserfarenhet inom community uppbyggnad och underhåll
* Väl erfaren inom det sociala området, personlig användare av sociala mediekanaler
* Väl erfaren inom teknik och helst fordonsindustrin
* Utmärkta engelska färdigheter, skriven såväl som verbal kommunikation
* BSc-examen i kommunikation eller relevant område inom marknadsföring och kommunikation
Utöver det ser vi att du har en öppensinnad attityd, du är nyfiken och har ett driv för att lära dig och utvecklas. För rollen krävs det att du har en uppmärksamhet på detaljer och förmåga att multitaska. Du är även kundfokuserad och supportorienterad i ditt arbete.
Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Anna Bjellheim på anna.bjellheim@jeffersonwells.se