OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en otroligt spännande resa tillsammans med ett engagerat och drivet team i Social Eatertainment Group? Vi kommer under de närmaste åren ha en stor tillväxt, både med våra befintliga varumärken O´Learys, Harrys och Sing Sing Karaoke, men eventuellt även med ytterligare varumärken. För att säkerställa att vi når våra mål arbetar vi datadrivet för att ständigt öka lönsamheten hos våra franchisetagare och gästnöjdheten hos våra gäster - detta speglar alla beslut vi tar.
Vi söker nu en kollega som ska stötta våra franchisetagare inom försäljning, drift, utbildning och lönsamhet.
Vi letar efter dig som uppskattar att arbeta i tydliga koncept, som är strukturerad och noggrann, serviceinriktad och drivs av att hjälpa våra franchisetagare nå hög försäljning och lönsamhet. Du gillar att jobba i en dynamisk roll på resande fot med mycket eget ansvar.
Jobbsammanfattning:
Area Sales Manager är ansvarig för försäljning och drift inom regionen för alla våra franchisetagare och varumärken i region Norra Sverige. ASMs främsta uppgift är att sträva efter goda relationer samt uppnå nöjda franchisetagare inom kedjan och regionen genom att erbjuda support inom lönsamhet, försäljning och övergripande drift. ASM ansvarar också för att säkra konceptefterlevnad och att enheterna upprätthåller en god kvalitativ nivå inom kedjan, detta genom att genomföra audits varje kvartal och använda detta verktyg som ett sätt att främja försäljning och tillväxt.
ASM instruerar och uppmärksammar franchisetagarna om de driftsystem vi tillhandahåller såsom våra extranät, utbildningsportal, marknadsportalen osv.
ASM är den huvudsakliga kontaktpersonen för franchisetagarna i både öppningsprocess samt eventuell process vid stängning av en enhet. ASM hanterar även förlängningar av franchiseavtal tillsammans med Global Head of Franchise (GHOF)
ASM leder kvartalsvis regionsträffar där alla franchisetagare inom regionen träffas för att dela erfarenheter, best practice samt för att diskutera aktuella aktiviteter eller händelser. Utöver detta leder ASM digitala möten inom regionen.
ASM ska representera SEG på ett professionellt sätt, leva våra värdeord samt ha ett starkt servicetänk och vara en support för våra franchisetagare.
Tjänsten utgår från Norra Sverige, därför bör ASM vara bosatt i norra Sverige, från Gävle och uppåt. Tjänsten utgår från ditt hem men sker till största delen på resande fot.
Ansvarsområden:
- Coacha och stötta franchisetagarna för att maximera deras försäljning, resultat och gästnöjdhet och ta åtgärder när det behövs.
- Se till att våra franchisetagare följer våra konceptuella krav och standarder.
- Identifiera behov av utbildning, förbättrad lokal marknadsföring eller annat stöd och involvera rätt personer internt från Support Office.
- Säkerställa goda relationer och nöjdhet hos våra franchisetagare.
- Stötta franchisetagarna i sina tillväxtplaner inom SEG’s koncern.
- Leda öppnings- och stängningsprocesser tillsammans med franchisetagarna inklusive introducering till aktuellt varumärke.
Egenskaper för att lyckas i denna roll:
- Du är kommunikativ och är van att möta människor från olika bakgrunder med olika erfarenheter.
- Du gillar att jobba i en dynamisk roll på resande fot med mycket eget ansvar.
- Du är strukturerad och klarar att hålla många olika bollar i luften samtidigt.
- Du är serviceminded och brinner för att stötta våra franchisetagare till en lönsam och framgångsrik drift.
- Du har förmågan att förstå och analysera enheternas finansiella resultat och säkerställa tydliga handlingsplaner för försäljning, marknadsföring och lönsamhetsförbättring.
Kvalifikationer:
- 5 års arbetslivserfarenhet inom restaurangbranschen, detaljhandel eller Key account management. Det är mycket meriterande om du tidigare har varit områdeschef eller haft en ledande position inom restaurangbranschen.
- Starka kommunikativa färdigheter. Flytande tal och skrift i svenska.
- Förmåga att arbeta självständigt och samarbeta i en team-miljö.
- Övrig information för anställning
- Du ska behärska Microsoft office-paketet väl
- Körkort är ett krav (tjänstebil ingår i tjänsten)
- Lön efter överenskommelse
- Heltid tillsvidare
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Umit Canpinar
031-7115519
0707-286949
Personalchef Umit Canpinar
031-7115519
0707-286949
Fredrik Göransson
Jesper Liedstrand
Kockansvarig Thomas Aspholm
0703731848
Restaurangchef Fredrik Göransson
Restaurangsnsvarig Noor Al dulaimi
0722037375
Ägare Petra Granström
0703166552
Mikael Olsson
Ass.Restaurangchef Mikael Nyrén