Social IT-tekniker med utökat ansvar till Alvik

Social IT-tekniker med utökat ansvar till Alvik

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla en support som är nystartad? Vill du arbeta i en blandad roll där du är delvis utbildare av supporten, kundansvarig och supporttekniker? Erfarenhet kan du lära dig, vi söker rätt person med rätt inställning.

Din nya tjänst

På vårt huvudkontor i Alvik sitter vi i en nystartad support som precis har flyttat in en egen lokal. Vi har ambition att växa och bli större, så vi har fler supportplatser att fylla upp och du kommer att vara en viktig pusselbit i det genom bl.a. lära upp av nya personer i servicedesken. I desken hanterar de ärenden både genom telefon, mail och chatt. Det är både systemsupport och Windowssupport till företagskunder.

I dagsläget så sitter det 2 personer i vår first line support och en onsite-tekniker ute hos en av våra kunder. Just nu är vi ett litet team som har som ambition att bli större. Vi är ett stabilt företag som har funnits sedan 2000 och har massor med spännande roller inom IT-support. Detta kommer dessutom vara en roll som du själv kan bygga upp och anpassa efter hur du vill arbeta.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara:

- Utbilda nya supporttekniker som börjar i supporten i kundernas olika system.
- Ha avstämningar med kunder, hur går det i supporten och är de nöjda med vår support? I det arbetet ingår också att sätta upp förändringsplaner och vara navet mellan service desken och kunden.
- Sitta i möten med när nya kunder som kommer att samarbeta med oss och sätt upp utbildningsplaner för desken.
- Ta emot praktikanter och lära upp dem i supporten, ha avstämningar med dem och försök att lyssna in deras önskemål om vad de vill lära sig under praktiken.
- Hoppa in i desken vid sjukdom, högt tryck och luncher/raster.
- Stötta upp vid search av nya IT-tekniker (både internpersonal och konsulter)
- Ev. schemaläggning av intern personal så småningom.


Eftersom ni kommer att vara en mindre grupp i supporten (2-3 personer till en början) så är tidspassning och ansvarstagande avgörande.

Din bakgrund

Vi söker dig som är social, service minded och tycker att det är roligt att hålla på med IT, planering och människor. Det är viktigt att du har intresse för att hjälpa andra människor och brinner för att lösa problem. Du har eget driv och förmåga att hantera att problem uppstår.

Din profil

Vi ser gärna att du har jobbat inom it-support och vill ha en mer varierad roll, gärna med människor i fokus. Du är social, trevlig och ansvarstagande.

Krav

- Jobbat som supporttekniker i minst 1-2 år.
- Trevlig, självgående, problemlösare och ansvarstagande.
- Sköter tider.
- Du är flytande i svenska och engelska, tal och skrift.


Merit

- Hållit i utbildningar inom support

Din ansökan

Alla ansökningar hanteras via vår hemsida https://thalamus.se/. Vid frågor, kontakta gärna Tilda.Stenmark@thalamus.se , christoffer.boos@thalamus.se eller felix.hernvall@thalamus.se .

Din nya arbetsgivare

Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom Helpdesk, second line & Drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.

Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?

Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus IT Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 11 november 2022

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Stockholm, 16751

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024