OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet och intresse av foto samt film och ljud? Är du en god skribent som kan sammanfatta och kommunicera texter? Då kan du vara den vi söker
Om uppdraget
Vår kund med placering i Umeå är ett bolag och en samhällsaktör som i nära samarbete med omvärlden utvecklar och levererar hållbara energi- och kommunikationslösningar. De är idag ca 400 medarbetare inom organisationen. Vi söker nu en kommunikatör för start omgående, 21/9, som beräknas arbeta till 30/3 2021. Omfattningen är heltid.
Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att skriva - allt från formulering av budskap till att förklara komplexa delar av verksamheten. Vidare ingår att ge råd, stötta och utbilda andra för att bidra till en kommunikativ organisation. För detta ser vi att en god social förmåga är en förutsättning. Diverse grafiska produktionsdelar är regelbundet återkommande och funktionen har egen utrustning. Detta innefattar foto, med att hantera en kamera, fotografera och redigera bilder. Vidare att filma och spela in samt klippa film och ljud. Du kommer även arbeta med Adobe CS som används för att producera digitalt och printat innehåll (tidning, affischer, mm). Dessutom arbete i PowerPoint med att skapa presentationer och mallar. I arbetsuppgifterna ingår också ett löpande arbete med att driva utveckling av interna kommunikationskanaler, ex.vis intranätet samt att bidra i planering och genomförande av diverse interna träffar/event förekommer. Även vissa strategiska moment ingår i arbetet.
Dina kvalifikationer
- Utbildning inom media och kommunikationsvetenskap/medieproducent eller motsvarande praktisk erfarenhet
- Mycket goda kunskaper i Powerpoint och Adobe CS
- Tidigare erfarenhet av en liknande tjänst inom området
- Erfarenhet av foto (fotografera och redigera)
- Erfarenhet av film och ljud (spela in och klippa).
- Erfarenhet av att skriva kommunikativa och sammanfattande texter från t ex andras berättelser eller information.
- B-körkort är ett krav
- Meriterande med kunskap om webbutveckling samt dokumenthantering
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 16/9 2020
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare sofie.nilsson@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson