OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet av att skapa engagemang och bygga community i sociala medier och vill nu vara med och stärka ett välkänt varumärke? Har du tidigare även samarbetat med influensers och varumärkesambassadörer? Brinner du för att skapa innovativ och engagerande storytelling och har kunskap och intresse för träning och wellness, då kan du vara den vi söker!
Välkänt retailbolag i Stockholm
Det här ett svenskt premium-varumärke inom wellness och träning. De skapar produkter med stor känsla för detaljer där materialval, funktion, design och hållbarhet är genuint avgörande. Målet är att alltid leverera hög kvalitet. Idag representeras företaget på 20 marknader, och omsätter ca 320 miljoner kronor och har dotterbolag i Finland, Danmark, Norge och Tyskland, egna butiker och E-handel. Företaget har ca 80 anställda.
Om rollen
Ditt uppdrag som Social Media och Community Manager är att ansvara för bolagets sociala medier, sätta strategi och skapa en stark community och högt engagemang. Du säkerställer att samarbeten med varumärkesambassadörer och influensers utvecklas och lever upp till satta förväntningarna. Du är delaktig i att sätta strategi och årliga taktiska planer. Ansvarar för att en effektiv strategi implementeras för Performance Marketing - som når maximal ROI på allokerad budget. Vi ser dig som en del av marknadsavdelningen som rapporterar direkt till Marketing Director. I rollen ingår också att;
- Du analyserar, briefar samarbetspartners, aktiverar och optimerar innehåll samt följer upp mot satta KPI-mål
- Ansvarar för att varumärket stärks, samarbetena utvecklas och följs upp
- Sätta strategisk och taktisk plan i egna sociala medier
- Planera, producera och publicera engagerande innehåll. Moderera och engagera följarna
- Lägga strategi och årlig taktisk plan för aktivering genom PR och influencers samt ansvarar för genomförande och uppföljning
Din bakgrund
Vi söker dig som är en kommunikativ, kreativ och initiativrik lagspelare. Du är engagerad, har känsla för färg och form och öga för små detaljer. Du gillar att jobba i team men även van att arbeta självständigt och har hög samarbetsförmåga. Du är insatt i de senaste trender i sociala medier och ny teknik. För att lyckas i rollen har du;
- Minst 3-5 års arbetserfarenhet av liknande roll som Social Media och Community Manager
- Byggt community och engagemang samtidigt som du har skapat innovativ varumärkesstorytelling
- Erfarenhet av performance marketing
- Erfarenhet av samarbete med skandinaviska influencers och kännedom om den tyska influencers marketing
Profil och personliga egenskaper
- God förståelse för varumärkesutveckling och kundinsikter
- Utmärkta kommunikationskunskaper och god skribent
- Stort intresse/kunskap inom träning/wellness
- Du kan ta bilder och redigera i Photoshop
- Meriterande med erfarenhet av premium lifestyle brands
- Flytande språk på både svenska och engelska. Ytterligare språk - norska, tyska, danska, finska eller spanska är meriterande
Bolaget erbjuder
Du kommer till ett välmående företag i tillväxt med ambition att växa ytterligare.
Placering & start
Uppdraget är på interims basis och omfattar heltid med start i mitten av februari 2022 och till slutet augusti 2022, med goda möjligheter till fast anställning. Du arbetar på bolagets kontor i Stockholm.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Oscar Eidering på telefonnummer 070-818855 alternativt via mail: oscar(a)ecommercerecruit.se
Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi set fram emot din ansökan!