OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av arbete med sociala medier och influencer marketing? Då kan det vara dig vi söker!
Vad erbjuder vi?
• Hybrid arbetsmiljö
• Goda utvecklings möjligheter
• Representera och arbeta för ett välkänt varumärke
• Möjlighet att själv påverka ditt arbete
• Innovativ företagskultur
Vem söker vi?
• Relevant utbildning inom marknadsföring och/eller kommunikation
• 3-4 års erfarenhet av liknande roll, med liknande ansvarsområden
• Erfarenhet av att arbeta i Ads manager, Google analytics och influencer verktyg
• Hög analytisk förmåga
• Ett brinnande intresse för digital marknadsföring och sociala medier
• Goda kunskaper i Svenska samt Engelska, i både tal och skrift
Vad innebär rollen?
• Leda arbetet för den sociala mediestrategin
• Planering, optimering och rapportering för sociala medier
• Leda marknadsföringsstrategin med stöd från kollegor och PR-byråer
• Analysering och rapportering av sociala medier och influencer- marketing insatser
• Budgetansvar
• Identifiera trender och optimera utgifter därefter
• Aktivt arbeta med nya digitala kanaler och tillväxtstrategier
I den här rollen får du möjlighet att vara en nyckelperson i företagets spännande resa för att bli ett av de mest konsument centrerande varumärkena i branschen. Du kommer ha fullt ansvar för att stärka varumärkets närvaro i sociala medier och ta fram samt genomföra influenser-strategier.
Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson