OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Varför söker vi en Social Media & Collaborations Manager?
Sociala medier och influencer marketing är idag en av världens mest framgångsrika marknadsföringsmetoder och är a force to be reckoned with. Vi på Jollyroom var tidiga på bollen och har under flera år skapat tusentals influencersamarbeten, haft massvis av kampanjer via sociala medier och skapat stora samarbete med olika organisationer. Varför behöver vi denna roll tänker kanske du? Jo, för vi vill ta det till nästa nivå – vi vill göra nytt, mer och ännu bättre. Vi söker därför en kreativ ledare som, med varning för något uttjatat uttryck, verkligen brinner för området och tillsammans med det duktiga teamet ta oss till målet.
Vi satsar alltid på att bli bäst och det blir man genom innovation. Vi är den största aktören inom Barn- och babybranschen i Norden och nästa mål är störst i Europa. Möjligheten till expansion har aldrig varit större och vi, vi är med i matchen för att vinna.
Rollen - Social Media & Collaborations Manager
Du är visionären som alltid är up to date med vad som händer på marknaden. Har en stor influencer utannonserat sin graviditet är ditt team de första som hör av sig för ett samarbete. Vi är stolta över vårt varumärke och idag ingår sociala medier, vår egen kanal Jollyroom Trends, samarbeten med influencers, leverantörer och företag i teamets ansvar. Du säkerställer att allt material och kommunikation, online och offline, får slagkraft och överträffar våra kunders förväntningar samtidigt som det representerar våra värderingar. För att säkerställa leveransen har du ett team med 9 medarbetare som du vägleder genom ett starkt ledarskap och operativ närvaro. Du är med i det dagliga arbetet samtidigt som du håller facklan.
För oss är det också viktigt att bevara teamkänslan vi har i bolaget och att du värdesätter kommunikation och samspel med övriga avdelningar.
Vi tror att du har följande profil:
- Vidareutbildning inom marknadsföring.
- Flerårig operativ erfarenhet av arbete med sociala medier, digital marknadsföring, digital kommunikation och influencer marketing.
- Ledarerfarenhet i form av lönesättande chef.
- Ett genuint intresse av affärer och e-handel
- Flytande kunskaper, skriftligt och muntligt, i svenska och engelska.
Det är meriterande att tidigare ha jobbat i ett tillväxtbolag med höga målsättningar samt ambitioner. Har du trivts i en sådan miljö, kommer du trivas hos oss!
Fördelar med att jobba hos oss:
Hos oss blir man en del av ett entreprenörsdrivet bolag med stora möjligheter att påverka, driva egna initiativ och att utvecklas. Vi tillsätter mer än 50% av alla tjänster internt och lägger stor vikt vid innovation, ett starkt teamwork och ett närvarande ledarskap. Vi är modiga och möjligheten finns till att testa och antingen lyckas eller fela – i stil med Pippis mantra ”Hur ska jag kunna veta det, när jag aldrig har försökt?”.
Upplägg och praktisk information:
- Start: Enligt överenskommelse.
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas).
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111. I november 2020 flyttade hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt gym för alla medarbetare.
- Kontakt & frågor: Matilda Dahllöf, frågor via e-post; matilda.dahllof@jollyroom.se
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du ett axplock av våra PR-meddelanden:
Starkt första halvår 2021 för oss! ->
https://www.di.se/digital/starkt-halvar-for-jollyroom-spar-bebisboom/
Vi anställde 200 personer inför julhandeln 2020 ->
https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order
Vi vann årets logistiketablering 2020 ->
https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.