OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
OIO söker söker nu en Social Media Community Manager till en kund inom fordonsindustrin. I din roll kommer du att hantera kommunikation via sociala medier, sköta ärenden som rör sociala kanaler, samt besvara frågor som kommer via dessa kanaler samtidigt som du tänker på bolagets brand utåt. I ditt dagliga arbete kommer du att hantera bolagets samtliga sociala kanaler via digitala verktyg och dashboards.
En central del för din roll blir också att arbeta med copywriting, där du författar texter, gör aktiviteter och svarar på kundfrågor i olika kanaler och forum. Det kan exempelvis handla om att svara på kommentarer, besvara FAQs eller prata med journalister och branschfolk. För att säkerställa att kommunikationen sker enligt den vision och branding-strategi som tagits fram kommunicerar du löpande med globala och lokala marknadsteam, PR och support.
En del av din roll kommer också innefatta att sammanställa rapporter som rör den feedback bolaget får via sina digitala kanaler och se till att berörda parter får ta del av detta underlag för att därefter arbeta fram en kommunikationsstrategi framåt.
Sammanfattningsvis kommer du att:
Hantera kommunikation i sociala kanaler
Arbeta med copywriting och skapa kommunikationsmaterial
Koordinera med interna mediafunktioner för att hålla en gemensam kommunikationslinje i sociala kanaler
Övervaka och sammanställa feedback till berörda parter
Vi söker dig som:
Har en relevant eftergymnasial utbildning inom Marketing
Har minst 2 års tidigare erfarenhet av liknande roll
Talar och skriver flytande svenska samt engelska
Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av serviceroll eller arbete med sociala medier där copywriting varit en stor del av ditt arbete.
För att trivas och lyckas på kundföretaget tror vi att du enkelt skapar din egen arbetsstruktur där en saknas, du kan hålla en deadline samt enkelt omprioritera din dag när det behövs. Kommunikation är din starka sida, där du enkelt kan skapa fantastiska kundupplevelser digitalt. Du har en kreativ sida och vågar ta egna initiativ för att komma framåt i ditt arbete och är inte rädd för att prova nya saker. Du kommer att ingå i ett tvärfunktionellt och internationellt team, där engelska är det primära språket för skriftlig och talad kommunikation.
Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av OIO med ambitionen att detta övergår till en fast anställning hos kund.
Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: Fast månadslön
Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.