OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi letar just nu efter en Social Media & Community Manager till vårt Market Operations-team!
Vår kanske mest unika tjänst är nu tillgänglig – och det är en riktig drömroll för rätt person! Som Social Media & Community Manager på Webhallen är du ansvarig för hela vår närvaro på sociala media , från strategi till content creation. Dina primära kanaler är Twitch, Discord, Youtube och Instagram , men även Facebook, Twitter och Linkedin. En ny kanal som vi vill erövra är TikTok, och där blir du även projektledare för uppstarten. Du befinner dig både framför och bakom kameran – på vilken sida du spenderar mest tid är upp till dig.
Dina arbetsuppgifter består bl.a av; veckomässiga Twitch-streams för lansering av nya produkter, speltest och andra brandingaktiviteter , intervjua gäster, moderera discordservern, ha örat mot vår kundbas, följa trender etc. Du blir även en vital del i våra större kommersiella aktiviteter, som t.ex. Streamhjälpen.
En kreativ och trendkänslig linslus, med bultande hjärta för gaming och tech, samt projektledningserfarenhet helt enkelt.
I den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Webhallens kultur är gaming och teknik, och därför ser vi gärna att du själv har passion för dessa områden. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.
Du ingår i marknadsavdelningen, jobbar tillsammans med brand & content-teamen och rapporterar till CMO, Mikael Karlsson.
Dina egenskaper:
-
3+ års erfarenhet av att jobba med social mediastrategi och content creation
-
Erfarenhet av samtliga kanalers funktionalitet och strategiska betydelse.
-
Utmärkta kunskaper i svenska & engelska, både tal & skriftligt.
-
Förståelse för marknadsföring och kommersiella initiativ
-
Genuint intresse för Webhallens produktsegment
-
Projektledningserfarenhet och bekväm med budgetering.
-
Presentationsvana.
-
Projektledningserfarenhet.
-
Kunskaper i Adobe CC premieras.
Vad vi kan erbjuda dig
På Webhallen brinner vi för våra produkter och vårt varumärke – av gamers, för gamers. Oavsett om du är passionerad över bolagsstrategi, förändringsarbete och marknadsföring eller gaming, brädspel och hemelektronik är Webhallen en plats för dig. Vi är en unik arbetsplats där alla kan vara med och förändra, men även vara med och spela brädspel på lunchrasten. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Solna, och erbjuder friskvård, 30 dagar semester, samt ITP1 pension.
Så här ansöker du
Då rörlig media kommer vara en del av ditt arbete så ser vi gärna att du ansöker med en kort video! Klippet ska vara skapat av och representera dig, men temat väljer du själv. Max 2 minuter och formatet behöver vara .mov, .mp3 eller.mp4 .
Komplettera med ett CV och en eventuell portfolio. Sista ansökningsdag är 10/2. Rekryteringen sker löpande.
Webhallen gick från en halvt okänd e-handel baserad i ett vardagsrum, till att vara värd för stora event som fick oss att hamna i mainstreams medvetande. Idag är vi en av de största teknikåterförsäljarna i Sverige, med ett stort sortiment av teknik och gaming som uppgraderar människors liv på ett roligt sätt.
Under 2020 omsatte företaget över 2 miljarder kronor. Försäljningen sker både online och i våra 20 fysiska butiker som är utspridda från Malmö till Uppsala. Vårt huvudkontor är beläget i Solna och vi är cirka 300 medarbetare som arbetar i våra olika lokaler idag.
Att jobba på Webhallen är en förlängning av vårt medlemscommunity. Vi är våra egna kunder. I lunchrummen på våra olika lokaler i Sverige kan man alltid lära sig något nytt från sina kollegor.