Social Media & Content Specialist

Social Media & Content Specialist

Arbetsbeskrivning

First Camp är Nordens största campingkoncern med totalt 57 destinationer i Sverige och Danmark. Kedjan är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu uppemot 800 MSEK ett normalår. Detta är en unik möjlighet att driva utvecklingen i en bransch med enormt mycket potential. Vi är ett stort team med över 1200 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja. Läs gärna mer om oss och vad vi gör på www.firstcamp.se.


 


First Camp erbjuder en arbetsplats med stark tillväxt och snabb utvecklingstakt. Här är gästens upplevelse alltid i fokus. Våra supportkontor är centralt belägna i Stockholm respektive Göteborg och här finns VD, ekonomi, marknad, försäljning, contact center, fastighet och HR samlade.



Social Media & Content Specialist (vikariat)
Vill du vara med och skapa härliga sommarminnen och få ännu fler att upptäcka charmen med camping? Bra! Då kanske du är vår nya Social Media & Content Specialist.

Nu söker vi på First Camp dig som brinner för att skapa engagerande innehåll och som vill vara med på en spännande resa med Skandinaviens största campingkedja - med över 60 destinationer i Sverige, Norge och Danmark!

Om tjänsten

I rollen som Social Media & Content Specialist ansvarar du för att producera innehåll för våra digitala kanaler (webb, nyhetsbrev och SoMe). Du är specialist på att skriva engagerande och konverterande texter, gärna med glimten i ögat, men bemästrar även innehåll som är mer informativt. Du säkerställer att vår tonalitet konsekvent genomsyrar vår kommunikation.

Rollen är kreativ, men du bör också trivas vid att arbeta datadrivet med uppföljning och analys för att säkerställa att budskapen når fram och engagerar målgruppen. Eftersom rollen till stor del går ut på att skapa och utföra så har du en doer-mentalitet. Som person är du öppen och social som trivs med många kontakter i ditt dagliga arbete.

Du kommer att ingå i First Camps kommersiella team som idag består av ca 15 personer placerade på supportkontoren i Göteborg och Stockholm samt Danmark.

Tjänsten är ett föräldravikariat med start i maj/juni och löper fram till efter sommarsäsongen 2023.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Planera, producera och följa upp innehåll i SoMe i enighet med contentplan
- Planera, producera och följa upp nyhetsbrev
- Löpande underhåll och uppdatering av sajt med kampanjer, SEO-anpassade artiklar och landningssidor
- Planering och produktion av inspirationsmaterial för både egna och externa kanaler
- Stötta och coacha kollegor på destinationerna samt på supportkontoret i kommunikationsfrågor
- Agera som contentproducent för kampanjrelaterade CRM-aktiviteter
- Uppföljning och rapportering av givna KPI: er (Facebook Business/Google Analytics)

Vi ser gärna att du har följande kvalifikationer/erfarenheter:

- Relevant högskoleutbildning eller examen från t ex Berghs/IHM med inriktning marknadsföring, journalistik eller digitala medier eller har du erfarenhet av en liknande roll i kommersiella sammanhang exempelvis som SoMe-ansvarig eller Content Producer
- Erfarenhet inom SEO och SoMe
- Hög flexibilitet, noggrann och kreativ
- Goda kunskaper i layout- och bildhanteringsprogram, enklare videoproduktion är meriterande
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Danska eller norska är meriterande

Som Social Media & Content Specialist rapporterar du till vår Brand & Marketing Manager och tjänsten är placerad i Göteborg. Resor till vårt kontor i Stockholm samt till våra destinationer kan förekomma.

Vad erbjuder vi dig?

First Camp erbjuder en arbetsplats med stark tillväxt och snabb utvecklingstakt. Här är gästens upplevelse alltid i fokus. Moments of happiness for the many people är vad vi jobbar för varje dag, och glädje är vad vi vill att våra gäster ska känna, det är vad vi vill att våra medarbetare ska känna. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt i ett starkt team. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra: 

We Care:  Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen

We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster

We Simplify:  Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varandra och våra gäster

We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster

 

Nästa steg

Intervjuer sker löpande så ju snabbare du skickar in din ansökan desto bättre! Sista ansökningsdag 2022-04-21.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marketing - Supportkontor Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 21 april 2022

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024