OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi jobbar för att skapa världens bästa kundupplevelse och driva Sveriges lönsammaste retailer tillsammans med världens mest engagerade team! Visst låter det fantastiskt roligt? Nu finns ännu en möjlighet att vara med på vår framgångssaga!
Nordic Nest växer så det knakar och nu söker vi en driven och engagerad person som vill vara med och utveckla våra sociala medier i rollen som Social Media Coordinator. Under det senaste året har Nordic Nest haft stor framgång i våra sociala kanaler och vi är övertygade om att vår tillväxt kommer fortsätta i dessa kanaler och söker därför dig som vill vara med på resan och göra detta möjligt.
Om rollen;
Som Social Media Coordinator kommer du att jobba i ett kreativt team och i tätt samarbete med vår Social Media Lead. Vi ser att du har en stark kommunikationsförmåga och en stor passion för att nätverka och bygga relationer. I din roll kommer du få kommunicera och bygga upp en gemenskap med våra följare, men du kommer även assistera med schemaläggning, publicering och framtagandet av innehåll för våra sociala medier.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Svara på meddelanden och kommentarer från våra följare.
Samla in, tagga och distribuera användargenererat innehåll.
Vara behjälplig vid framtagandet av innehåll och annonser till Sociala Medier.
Schemalägga och publicera innehåll till våra kanaler.
Vara delaktig i uppbyggandet av vår sociala community.
Vara behjälplig med övriga uppgifter på avdelningen, t ex fotografering av produkter till hemsidan m.m.
Du ingår i vårt team Concept & Engagement, och rapporterar till Chief Customer Experience Officer.
Om dig;
För att lyckas i rollen är du en noggrann, strukturerad och självgående person som har ett bra öga för färg och form. Du har ett kreativt sinne och är alltid nyfiken samt har ett intresse för design och heminredning. Du har god förmåga att hantera administrativa arbetsuppgifter och att arbeta utifrån tydliga briefar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har en stark kommunikationsförmåga och en stor passion för att nätverka och bygga relationer. Du uttrycker dig utmärkt i skrift, samt har mycket god kunskap i både svenska och engelska då kommunikation kommer att ske på båda språken.
Har du en utbildning eller erfarenhet inom grafisk design eller bildhantering är det meriterande, dock ej ett krav.
Vidare har du självklart en förmåga att ALLTID sätta kunden i fokus och alltid sträva efter bästa möjliga upplevelsen för våra kunder.
Välkommen hem;
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med 6 månaders inledande provanställning. Placering är hos oss i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Sök senast den 21 mars! Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Erik Öjner, Chief Customer Experience Officer, på erik.ojner@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!