OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pagero kopplar samman affärssystem (till exempel ekonomi-, order- och inköpssystem) digitalt med varandra. Våra e-order-, e-faktura- och e-betaltjänster hjälper företag att effektivisera sin verksamhet genom hela processen från order till betalning. Våra e-order- och e-fakturatjänster levereras i molnet via vårt nätverk Pagero Online. Tjänsterna är oberoende av affärssystem, bransch och transaktionsvolym och passar därför alla typer av företag. Pagero har ca 140 anställda med huvudkontor i Göteborg och lokala säljkontor i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Köpenhamn, Brighton, Dublin, Rom, Madrid och Dubai. Vi har 20 000 kunder i över 50 länder och vi når 1 100 000 företag och organisationer världen över. Läs mer på pagero.se
Pageros marknadsavdelning växer och söker en Social Media Coordinator!
Tjänstebeskrivning
Som Social Media Coordinator arbetar du med att koordinera, utveckla och stödja alla Pageros initiativ i sociala medier och agerar som varumärkesröst i våra valda sociala kanaler. Tillsammans med Marketing Operations Manager utvecklar och implementerar du företagets strategier för content i sociala medier.
Du ansvarar för att driva Pageros valda sociala kanaler. Detta innebär att du skapar content, driver din egen kommunikationsplan, håller en bra frekvens på posts, analyserar engagemangsgraden, mm.
• Du ansvarar för att underhålla våra olika kanaler i samarbete med relevanta kontaktpersoner internt och externt.
• Du bevakar och marknadsför företagsevent via sociala medier.
• Du bevakar konversationen online och ser till att rätt ton hålls.
• Du har ansvar för att skapa, bevaka och följa upp annonskampanjer i sociala medier.
• Du samlar in användbara data och mäter engagemang och ser till att företaget får insikt i vad som sägs om Pagero och hur närvaron i sociala medier fungerar.
• Du är behjälplig med att utveckla Pageros engagemang utifrån de insikter som ges av statistik och uppföljning.
• Du hjälper till med att stärka den interna kompetensen i sociala medier genom utbildningar och workshops.
Du som söker tjänsten bör vara en vass kommunikatör som vet hur man paketerar en story för att engagera och entusiasmera. Du är van vid att arbeta med bearbetning och spridning av content och är en fena på att uttrycka dig i text på svenska och engelska. Självklart har du ett stort intresse av sociala medier och hänger med i trender, förändringar och tekniska uppdateringar som sker i olika sociala kanaler. Vi vill att du har ett öga för bildkomposition och att du kan kombinera bild och text på ett tilltalande sätt. Har du erfarenhet av Wordpress, arbete med SEO och Google Adwords är det ett plus. För att trivas och lyckas bör du vara självgående, kunna initiera och driva projekt samt vara social och nätverkande.
Check på det? Ansök då via jerrie.se med bifogat CV och personligt brev senast den 21 augusti. Inte riktigt säker på att det är rätt? Ring eller sms:a Helene Hagman 0708-20 47 04, efter den 8/8, vi svarar alltid på frågor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741