OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Spännande tider, våra sociala medier växer explosionsartat. Nu har vi en spännande tjänst som Social Media Lead, med helhetsansvar för våra sociala medier och dess utveckling tillsammans med övriga i teamet. I dagsläget jobbar vi främst med Instagram, Facebook, Pinterest och Youtube. En otrolig möjlighet att få bli del av ett snabbväxande företag där ditt huvudfokus kommer ligga på kundresa och sociala medier. Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1 år, med möjligheter till förlängning.
Om rollen;
Som Social Media Lead hos oss kommer du arbeta med att skapa världens bästa kundupplevelse genom att ansvara för våra sociala medier.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Planera och skapa Nordic Nest's innehåll till Sociala Medier
Kommunicera med engagerande och relevant innehåll till våra följare i olika sociala kanaler.
Analys, uppföljning och optimering av vårt arbete i sociala medier.
Planera och exekvera på plan för innehåll i våra olika sociala medier och ständigt utvärdera för att nå bästa möjliga resultat.
Kommunicera med och bygga vårt community i olika sociala kanaler.
Bevaka, samla in och ta till vara på UGC som skapas.
Säkerställa och optimera innehåll för de olika kanaler där Nordic Nest är representerade.
Du ingår i vårt kreativa team Concept & Engagement, och rapporterar till Chief Customer Experience Officer.
Om dig;
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett brett kunskapsområde kring sociala medier. Du har tidigare erfarenhet inom området och klarar av att hantera många bollar i luften samtidigt. Du är en självgående och ansvarstagande person som har en känsla för färg och form. Vi ser även gärna att du har god kunskap och erfarenhet kring bild- och filmhantering där utbildning är meriterande, då du bland annat kommer att arbeta i Adobe Creative Clouds program.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har en stark kommunikationsförmåga och en stor passion för att nätverka och bygga relationer. Du uttrycker dig utmärkt i skrift, samt har mycket god kunskap i både svenska och engelska då kommunikation kommer att ske på båda språken.
Vidare har du självklart en förmåga att ALLTID sätta kunden i fokus och alltid sträva efter bästa möjliga upplevelsen för våra kunder.
Välkommen hem!
Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1 år med chans till förlängning. Vi önskar ha dig på plats så snart som möjligt, dock senast 1 juni!
Placering är hos oss i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Sök senast den 28 mars! Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Erik Öjner, Chief Customer Experience Officer, på erik.ojner@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!