Social Media Manager för Sverige

Arbetsbeskrivning

Som Social Media Manager är du en del av det svenska marknadsteamet. Du kommer ingå i vårt ”Marketing and Brand” team tillsammans med avdelningar för Sponsring, PR och Category management och rapporterar till Marknadschefen för Sverige. Du ansvarar för att initiera, implementera och kontinuerligt följa upp Scandics sociala aktiveringar. Du säkrar att innehållet i kanalerna är engagerande och driver varumärket till nya höjder.

Vad ingår i rollen?

- Planera, publicera, analysera och optimera innehåll för Scandics svenska sociala medier.
- Implementera strategier för att driva olika sociala konverteringar och engagemang.
- Driva och följa upp satta KPIer för sociala kanaler.
- Spåra och utvärdera vilket innehåll som tilltalar målgruppen samt kontinuerligt utveckla och förbättra innehållet för respektive kanal.
- Bistå Marketing Managers och vårt content team i projekt och aktiviteter.
- Vara det svenska marknadsteamets expert inom sociala medier och ständigt hålla sig uppdaterad inom de senaste uppdateringarna på plattformarna, sociala trender och best practice inom sociala medie-kampanjer.
- Utrullnings- och budgetplanering av kampanjer och marknadsaktiviteter i sociala kanaler.
- Säkerställa att inkommande frågor och kommentarer i sociala kanaler besvaras inom bestämd tid.
- Bevaka alla sociala kanaler som Twitter, LinkedIn, Instagram, Facebook, YouTube, bloggar, forum etc.
- Assistera kundservice med hur de bemöter frågor och kommentarer baserat på Scandics sociala strategi.
- Krishantering.
- Platshantering för de svenska hotellen i kanaler som Facebook, Google, Foursquare etc.
- Bistå de svenska hotellen med strategi och teknisk rådgivning i sociala kanaler och plattformar.


Vi söker dig som har:

- 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet
- Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
- Goda kunskaper inom copywriting
- Djupkunskap om de sociala plattformarna och mekanikerna, samt en vilja att hålla sig á jour med utvecklingen inom området
- Starkt visuellt öga, gilla färg och form
- Erfarenhet av att arbeta i Facebook Business Manager
- Dokumenterad erfarenhet av annonsering i sociala kanaler via ads manager
- Kunskap och erfarenhet av social media management-plattformar som tex Social Studio, Falcon eller liknande
- Grundläggande kunskaper i Photoshop
- Servicedriven, kreativ, proaktiv, nyfiken och stresstålig
- Förmåga att prioritera och planera sin arbetsdag

Meriterande:

- Erfarenhet av PR och marknadsföring
- Erfarenhet av influencer marketing
- Erfarenhet av e-handel

Det här är en tillsvidareanställning på heltid.

På de 130 destinationer där våra 280 hotell finns, skapar vi enastående upplevelser för de många människorna att njuta av, inklusive oss själva.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO VÄX I DIN ROLL OCH I ORGANISATIONEN
Utvecklas i den riktning du önskar, vilken den än är.

BE YOU DU ÄR BLAND VÄNNER
Du kan vara dig själv här, det är så vi lyckas ge genuin och personlig service till våra gäster.

BE CARING SKAPA RUM FÖR MORGONDAGEN
Vi kommer att utmana dig att ta initiativ för att påskynda den positiva globala utvecklingen och bygga denna och framtida generationer som en helhet.

BE BOLD KLIV UR DIN KOMFORTZON OCH GÖR SKILLNAD
Vi har musklerna att se till att bra initiativ lyfts och nyttjas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 28 mars 2019

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024