Arbetsbeskrivning
Är du en kreativ och engagerad person som brinner för sociala medier och vill vara med och stärka vår digitala närvaro och employer branding? Lifestyle Media söker en Sociala medier-ansvarig som kan ta ansvar för våra kanaler och hjälpa oss att skapa innehåll som inspirerar och engagerar.
Om oss:
Lifestyle Mediapartner är en nordisk mediekoncern bestående av sex produktbolag primärt inom digital out of home. Vi erbjuder exponering och marknadsföring i egna nischade och exklusiva skärmnätverk. Moderbolaget heter RTM Business Partner och bildades 2007. RTM började som ett renodlat säljbolag och lade under sina första 10 år grunden för att bygga framgångsrika säljorganisationer. Efter förvärv och egenutvecklade medieprodukter och skärmnätverk föddes Lifestyle Mediapartner.
Om rollen:
Som Social Media Manager kommer du att ha en nyckelroll i att bygga och stärka vår närvaro på sociala medier. Du ansvarar för att planera, skapa och analysera innehåll som engagerar vår målgrupp, stärker vårt arbetsgivarvarumärke och driver affärsmål. Tjänsten är strategisk och operativ, vilket innebär att du både utvecklar långsiktiga planer och hanterar det dagliga arbetet med våra sociala mediekanaler.
Du kommer att arbeta nära rekryterare och internkommunikationsansvarig för att säkerställa en enhetlig varumärkesröst och att vi når ut med våra budskap på rätt sätt.
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
Utveckla och implementera en strategi för sociala medier i linje med företagets affärsmål
Skapa contentplaner och kampanjkalendrar för plattformar som Instagram, TikTok, LinkedIn och andra relevanta kanaler
Producera engagerande innehåll (text, bild, video) för olika kanaler
Följa upp och analysera räckvidd, engagemang och konverteringar
Identifiera trender och insikter för att kontinuerligt förbättra och optimera innehåll och strategi
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av att arbeta med sociala medier (yrkesmässigt eller genom projekt)
Har erfarenhet av innehållsskapande med verktyg som tex Canva, CapCut, Captions, Splice
Har grundläggande kunskap i analysverktyg som Google Analytics och Meta Business Suite
Har utmärkt kommunikationsförmåga i svenska i både tal och skrift
För att lyckas i rollen ser vi att du:
Är självgående och tar ansvar för dina uppgifter på ett strukturerat sätt
Är nytänkande och uppdaterad om de senaste trenderna på sociala medier
Har ett öga för detaljer och är noggrann
Är lösningsorienterad och duktig på att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt
Har en kreativ ådra och är initiativtagande
Vi erbjuder:
Möjligheten att vara med och stärka vår tillväxt genom att påverka vår digitala strategi
En dynamisk arbetsmiljö där du får utrymme att utveckla dina idéer
Flexibla arbetstider på en deltidstjänst
Övrig information
Vi är flerårigt certifierade av Great Place To Work, som årligen utser Sveriges bästa arbetsplatser, där ett gott ledarskap och en stark sammanhållning är två av våra mest utmärkande egenskaper!
Arbetstider: Deltid, 25% måndag till fredag, 8-17
Arbetsplats: Huvudkontoret ligger i Eskilstuna. Vi har även kontor i Norrköping och Västerås, resor till kontoren kan förekomma vid behov
Anställningsform: 6 månaders provanställning följt av tillsvidareanställning